napisao Nenad Divljakovic -

Drugi svetski rat, tematika koju često viđamo u igrama. Ne kažem da je to loša tematika za igre, naprotiv mislim da je jedna od najboljih ako developeri uspeju da je iskoriste kako treba.

Igra o kojoj danas pričamo je slična Battlefieldu, ali nije toliko arkadna kao Battlefield već teži ka tome da pruži donekle realno iskustvo, da se osećate kao da ste zaista na  bojnom polju. Ovo su nam developeri iz Darkflow Software-a obećali, ali koliko su uspeli u tome i kakva je igra zaista saznaćete u nastavku.

Enlisted je besplatna pucačina iz prvog lica sa MMO elementima. Ova igra je već duži period dostupna u alfa i beta fazama. Nedavno se završilo zatvoreno beta testiranja i sada u otvorenoj beti  igra je svima dostupna. Ova recenzija se bazira na tom otvorenoj beti trenutno igra ima 2 moda igre. O prvom mode-u neću puno da pričam jer je to klasičan mod koji možemo videti u Battlefieldu, odnosno idete sa svojim timom i osvajate delove mape.  To nije ono po čemu je igra posebna, već taj drugi mod- Squad.

Sada hajmo da vidimo po čemu je ovaj  unikatan. Kao što mu ime govori ovde imate timove, ali ne od pravih ljudi već od botova. Oni imaju svoja imena koja vi možete menjati kad god hoćete, ali također možete menjati karaktera kog vi igrate tako što izaberete nekog iz vaše ekipe. Vaši vojnici će vas pratiti i vi ako poginete u borbi možete da preuzmete kontrolu nad nekim od njih i nastavite tamo gde se taj vojnik nalazio. Naravno, vojnici će pucati na neprijatelje, braniti se i pozicionirati, ali ovde dolazimo I do prvog velikog problema igre.

Taj problem vezan je za samu inteligenciju saigrača jer jedino što će oni raditi jeste otkrivanje vaše pozicije. Na primer, više puta mi se desilo da ja igram kao snajperista, a moj saigrač stoji pored mene zaglavljen i tako mi otkriva položaj ili da stoji i puca u drvo pokušavajući kroz njega da ubije neprijatelja. Ovaj mod definitivno ima potencijala, ali sad za sad mi je bio više frustrirajuć nego zabavan.

Došli smo do MMO dela igre koji podrazumeva to da svakom vojniku  možete izabrati oružje koje će koristiti I svaki od vojnika ima svoje drvo skilova koje možete razvijati u pravcu koji vama odgovara. Igra je besplatna i kao kod  većine takvih javljaju se “pay to win” segmenti, ali u ovoj igri to nije previše izraženo. Ima ih i ako platite definitivno ćete imati bolje oružje, ali ne treba veliki grind da dođete do oružja kao običan igrač.

Igra je uspela da postigne blagi efekat realnosti i u nekim situacijama sam se zaista osećao kao da sam stvarno u bici. Postoje i avioni i tenkovi koji su iznenađujeće dobro izbalansirani- laki za uništiti, ali lako i ubiju. Igra je generalno cela dobro izbalansirana.

Ako kažete da igra izgleda slično kao War Thunder nećete ni malo pogrešiti jer dolazi od istog izdavača- Gaijin Entertaiment. Igra izgleda dobro zaista. Sam dizajn mapa je solidan, a pošto developeri imaju iskustva sa War Thunderom vozila izgledaju dosta dobro. Zvučna podloga je isto tako dobra. Oružja imaju realistične zvukove tokom pucanja.

Enlisted je solidna igra koja ima dosta potencijala, ali trenutno se oseća da nije završena i to može da se oprosti jer je još uvek beta. Uspela je donekle da dočara ratnu atmsferu i da bude polu realna. Trenutno ju je najbolje opisati kao nešto između Battlefielda I Hell let Loosea. Ako ste fan igara sa tematikom Drugog svetskog rata, možete je probati jer je besplatna, a ostalima bih prepročuo da preskoče ovaj naslov bar za sada.