napisao Nenad Divljakovic -

Nekad je i nama gamerima potrebna pauza od ozbiljnih i zahtevnih igara, pa onda odmaramo uz neke jednostavne i šašave igre. Baš takva je ova. Kao što i samo ime kaže, ovo je nastavak Internet Cafe Simulatora koji je izašao u oktobru 2019. godine. Da li je nastavak još jedna meme igra ili se ipak radi o nečemo što bi moglo biti vredno vaše pažnje, saznajte u nastavku.

Mislim da samo ime dovoljno govori o tome šta radite u igri, ali hajde, pojasniću. Internet Cafe Simulator 2 je igra u kojoj ste vlasnik, a ujedno i radnik u prvom i jedinom internet kafiću u gradu. Održati kafić nije laka stvar, a ova igra to simulira solidno. Kad uđete dajete svom kafiću ime koje ne može biti zamenjeno kasnije. Nakon klika na start, možete slobodno otići da se istuširate, jedete i popijete kafu jer je prvi loading dugačak par minuta, a nakon njega svi ostali su kratki.

16,79 euraPCRedakcijski primjerak

Prvi loading je dugačak par minuta, a nakon njega svi ostali su kratki!

Ako doživite da zapravo prvi loading završi, bivate bačeni u jedan apartman koji predstavlja vašu kuću i mesto gde čuvate progres. Znači, da biste sačuvali sve što uradite, morate se vratiti u vašu sobu da spavate i to je jedini način da sledeći put kad uđete nastavite gde ste stali. Ne postoji nikakav auto-save, niti quick-save. Ja sam na to potpuno zaboravilo, pa sam 2 puta pokretao posao kao gazda kafića. Prvo što se primeti nakon što dobijete kontrole nad likom jesu grafička pobošanja u odnosu na prvu igru.

Prvo što se primeti nakon što dobijete kontrole nad likom jesu grafička pobošanja u odnosu na prvu igru

Grafika je, generalno gledano, znatno unapređena za ove dve godine i može se reći da je igra odlična za jednu niskobudžetnu indie igru. Mali problem je što taj kvalitet iste nije konstantan, te postoje likovi koji izgledaju dosta dobro, ali ima i onih na kojima mogu da se pobroje pikseli i koji izgledaju kao da su došli iz PS2 ere. Kad smo kod modela, apsolutno svaki ima problem sa hodanjem po vazduhu. Iz nekog razloga se svi ljudi kreću par cm iznad puta, pa izgleda kao da hodaju po vazduhu. Ovo je ili greška ili je samo Isus u pitanju. Čak i da su sami bogovi u pitanju, pod hitno bi trebali da posete ortopeda jer im je gaz izuzetno i neprirodno širok.

Moram da se pohvalim da mi je prvi gost u kafiću bio Elon Musk. Ne, ne šalim se. Ovde je dobar deo modela ljudi poznat u svetu. Tako da su mi neki gosti bili Elon Musk, Vin Diesel, Donald Trump sa glavom vanzemaljca, Lara Croft i još mnogi. Trebalo bi malo i da se pripazite jer ima beskućnika koji žele da vas opljačkaju, ali ima i jedan lik koji izgleda kao da je došao iz Squid Gamea i koji ima bombu na grudima. On će se nasumično zaleteti u vaš kafić i tu će razneti sebe zajedno sa vašim enterijerom. Doduše, on neće uništiti opremu već će je samo razbacati po sobi i na vama je da je samo vratite kako je bila.

On neće uništiti opremu već će je samo razbacati po sobi i na vama je da je samo vratite kako je bila.

Ključni segment gameplaya je to što vi uređujete vaš lokal. U početku on izgleda kao obična garaža koja nosi naziv koji ste uneli na početku, ali vašim uloženim novcem se to menja. Svaki dan kada dođete u vaš lokal morate prvo da očistite sa metlom jer biva prljav, a ako je prljav to loše utiče na ocene koje će dobiti. Smanjenjem ocene se smanjuje i promet ljudi. Nakon čišćenja, treba da upalite struju i spremni ste za radni dan. Ono što u startu imate jeste vaš PC, jedan sto, stolicu i to je to. Vaš PC predstavlja glavnu stvar jer sa njega kontrolišete sve.

Možete za vaš kafić da kupite računare, arkadne mašine, konzole, VR i još svašta nešto. To možete da kupite preko vašeg računara na “Zamazoru” koji predstavlja parodiju na Amazon. Tehnički, sve u ovoj igri predstavlja parodiju na nešto, te tako imate “Steem” koji predstavlja Steam ili “Spooky” koji predstavlja Spotify. Kupovina preko Zamazora nije jedini način za obavljanje iste.

Kupovina preko Zamazora nije jedini način za obavljanje iste

Ako naručite nešto preko Zamazora, to će vam pred vaš lokal doneti čovek koji jaše kamilu. Da, i to su napravili. Iskreno, očekivao sam NLO, ali i ovo je dovoljno ludo. Drugi i ujedno jeftiniji način jeste da nabavite opremu od lokalnog trgovca. On vam nudi jeftinije, ali mana toga je što ne možete naći high-end stvari tu, jer on prodaje uglavnom neke jeftinije i one srednje cene. Kod njega, takođe, ne možete kupiti arkadne mašine. Arkadne mašine su, ironično, najisplativije jer jedna arkadna mašina košta kao jedan monitor, a taj isti monitor je jeftiniji od tastature. Nema logike, ali hej, jeste li stvarno očekivali da ovde išta ima logike?

Uglavnom, igra verno simulira taj segment jer da bi računar bio funkcionalan, morate da kupite monitor, miš, tastaturu, kućište, sto i stolicu. Prvi problem koji igra ima jeste upravo to montiranje opreme.

Prvi problem koji igra ima jeste upravo to montiranje opreme

Kupovinom vaš posao nije završen jer kupljenu robu morate montirati kako se vama sviđa, ali tu nastaje problem. Objasniću to na primeru. Kupili ste sve potrebno za jedan računarski sistem. Sledeće što radite jeste to da ga stavljate na sto. Možete ga rotirati, ali morate paziti da vam sve stane lepo na sto i da se predmeti ne dodiriju, jer za slučaj da se dodiruju, može se desiti da odlete samo u vazduh i to nije nimalo prijatno. Kada napokon i to uspete, slede prvi gosti. Da, u pitanju su oni isti ljudi koji šetaju gradom. Kvalitet same animacije varira. Ide od dobre, pa sve do one koja je toliko loša da je smešna.

Kvalitet same animacije varira

Novina u odnosu na prvu igru jesu životinje koje lutaju gradom. Nemaju nikakvu ulogu sem da pruže malo bolju atmosferu. Njihove animacije su solidne i neću da preterujem sa zahtevima od jedne indie igre. Sa druge stane imamo ljude, da iste one koji hodaju po vazduhu, za koje ni zidovi, ni kompjuteri ne predstavljaju problem. Svaki deo tela im prolazi kroz nešto. Dok sede za računarom, zna se desiti da dignu noge u sto, a ne na njega. Moram priznati da često izgleda urnebesno. Nakon što uđu u kafe i sednu za računar, vi im sa svog morate odobriti pristup istom i na kraju kada završe, morate uzeti novac od njih ili će se samo okrenuti i otići.

Zvuči naporno? Definitvno to jeste, ali srećom, možete platiti fino obučenog stražara koji će da se postara oko toga da svi plate za dobijene usluge. Kad smo već kod tih usluga, morate obezbediti da ih stvarno bude, odnosno, morate kupite igre na “Steemu” koje će oni igrati. Naravno, sve te igre su parodija na popularne naslove današnjice, a najupečtljvija mi je “Rush B” koja je očigledna parodija na Counter Strike. Zanimljiva je stvar da i vi na vašem računaru možete igrati iste, ali naravno da su vrlo jednostavne i da je ovo samo zanimljiv dodatak.

U naslovu se nalazi i reč “cafe” sa razlogom

Ne bi ovo bio kafić da nema usluge hrane i pića. Gosti mogu da poruče, a vi morate da im to dostavite. Ovo je isto naporan deo, ali srećom možete kupiti radnicu i kuvara da obavljaju to umesto vas. Zanimljiva stvar je što ovo zapravo simulira mnogo stvari, te morate instalirati antiviruse jer se može pojaviti virus koji će izazvati negativne ocene kod ljudi. Na sreći ili ne, morate brinuti i o tome da u sobi ne bude ni pretoplo ili prehladno jer će i to izazvati negativne kritike.

Verovali ili ne, čak ni do sad navedene stvari nisu jedini načini za zaradu. Postoje i opcije klađenja gde ćete okušati vašu sreću, što lično ne preporučujem. Ako želite da odete van zakona, i to možete uraditi jer ovde postoji rudarenje koje je ilegalno. Time rizikujete da vas policija uhvati i naplati kaznu. Rudarenje donosi veliku svotu novca, ali i račun za struju će vam biti mnogo veći.

Zaključak

Ako kojim slučajem do sad niste uspeli da shvatite kakva je igra, za to postoji zaključak. Da li je ovo igra vredna svoje cene od 16 dolara? Apsolutno ne. Ovo je još jedna meme igra koja, iako simulira zaista mnogo stvari, nije nešto vredno tog novca. Moram priznati, da, iako igra nije nešto, sam se ismejao i previše. Zaista su uspeli da naprave smešnu igru, ako im je to bio cilj, rekao bih da je misija uspela. Na nekom većem popustu biste mogli da je uzmete jer će vam pružiti nezaboravnih nekoliko sati. Ja ovo sigurno neću zaboraviti. Ovo je prva igra za koju ću reći da se ne obazirete na ocenu, jer je najradije ne bih ni ocenio, ali pravila su pravila.

+

Izgleda iznenađujuće dobro

+