Dredge i Dredge The Pale Reach – recenzija

Hanan Zeljkovic
7.8
Review Overview

Kada sam prvi put čuo za Dredge, igru ​​horor ribolova, bio sam zaintrigiran, ali skeptičan. Koncept se činio čudnim, čak i odbojnim. Ko bi mogao zamisliti da bi bacanje konopa u jezivim vodama i upravljanje malim čamcem moglo biti tako zadivljujuće? Ali evo me, prijatno iznenađen koliko sam na kraju uživao.

Dredge je igra koju je razvio Black Salt Games, a objavio Team17. Po cijeni od  24,99 dolara, nudi kompaktno, ali bogato iskustvo dostupno na PC-u, PlayStationu, Xboxu i Nintendo Switchu. Igra traje oko 10-15 sati, ovisno o tome koliko temeljito istražujete njene tajne i sporedne zadatke.

Priča o Dredgu je jednostavna, ali efikasna. Igrate kao usamljeni ribar, koji je tek stigao na čudan arhipelag sa čamcem koji je jedva sposoban za plovidbu. Kako se upuštate dalje u otvorene vode, počinjete otkrivati ​​mračne tajne skrivene ispod valova. Priča je ispričana kroz isječke dijaloga, misterioznih susreta i opsjedavajućih otkrića do kojih dođete usput. To je priča koja vas ne drži za ruku, već vam omogućava da sastavite širu sliku vlastitim tempom, dodajući osjećaj misterije.

Vizuelno, Dredge je očaravajući. Umjetnički stil je jednostavan, ali evokativan, savršeno bilježi uznemirujuću atmosferu igre. Okean, sa svojim tamnim vodama koje naslućuju, čini se živim i prijetećim. Svaka od pet različitih zona koje ćete istražiti ispunjena je jezivom ljepotom, svaka sa svojom jedinstvenom estetikom i izazovima. Bilo da se krećete kroz močvare prepune magle ili kristalne vode koraljnog grebena, vizuelni prikazi igre nikada neće prestati da impresioniraju.

Ali nije samo vizuelni kvalitet privukao moju pažnju – već i način na koji je grafika utjecala na mene na dubljem nivou. Upotreba svjetla i sjena, posebno tokom pretamnih noćnih ciklusa, na neki način mi se uvukla pod kožu. Osjećao sam da se osjećaj nelagode dok je sunce zaronilo ispod horizonta, znajući da tama sa sobom donosi ne samo nedostatak vidljivosti, već i povećanje nepoznatih pretnji koje vrebaju ispod površine. Umjetnički stil nije tu samo da izgleda dobro; aktivno doprinosi napetosti u igri i osjećaju straha.

Dizajn zvuka je još jedna oblast u kojoj se Dredge ističe. Zvuk za mene nije bio samo pozadinska buka; bio je to stalni podsjetnik na izolaciju i opasnost koja me okruživala. Bilo je trenutaka kada sam zastajao, samo da osluškujem jezivu tišinu otvorenog mora ili iznenadne, oštre zvukove nečega što se kreće u dubinama. Ovi audio signali nisu samo dizajnirani da poboljšaju atmosferu; igrali su se i sa mojim emocijama, uvlačeći me dublje u iskustvo. Napetost bi se povećavala, ne samo zbog onoga što sam mogao vidjeti, već zbog onoga što sam mogao čuti – ili ponekad, onoga što nisam mogao čuti. Odsustvo zvuka može biti jednako snažno, a Dredge to koristi u svoju korist, čineći da se svako putovanje preko vode osjeća kao korak u nepoznato. Soundtrack je fascinantan, s melodijama koje lebde između melanholije i straha, savršeno nadopunjujući teme igre.

Priznajem, bilo je pomalo frustrirajuće početi sa malim i sporim. Početni sati, u kojima ste ograničeni na klimavi čamac i osnovnu opremu, bili su više kao obaveza nego kao avantura. Ali kako napredujete, nadograđujete svoj brod i opremu, igra se otvara na načine na koje nisam očekivao. Postoji pravi osjećaj zadovoljstva u pretvaranju svog skromnog ribarskog čamca u brod sposoban da se nosi u najizdajničkijim vodama igre. Ipak, upravljanje vašim brodom nije lak zadatak. Svaka od pet zona u relativno kompaktnom otvorenom svijetu igre prepuna je tajni, zadataka i jedinstvenih vrsta riba. Izazov balansiranja vašeg vremena, resursa i stalne prijetnje nepoznatog čini da se svaka odluka osjeća važnom.

Ono što me najviše iznenadilo kod Dredgea je koliko je uspio upakirati u svoj svijet, a da se ne osjeća neodoljivim. Igra uspostavlja delikatnu ravnotežu između istraživanja, upravljanja resursima i preživljavanja, a sve to uz održavanje osjećaja napetosti i nelagode. To je igra koja ne odugovlači sa svojom dobrodošlicom, nudeći dovoljno sadržaja da budete angažirani od početka do kraja.

Dredge The Pale Reach

Dredge me uspio iznenaditi svojom jezivom mješavinom horora i ribolova, tako da sam bio uzbuđen što sam zaronio u njegovu ekspanziju, The Pale Reach. Međutim, iskustvo je počelo na prilično neceremoničan način. DLC zapravo nema veliki uvod; jednostavno se pojavljuje u južnom dijelu karte kao veliki krug ispunjen znacima pitanja. Niko vas ne upućuje u tom pravcu, niti spominje novo područje, zbog čega sam se pomalo razočarao. Činilo se kao da je igra propustila priliku da stvori impresivniji ulazak u ovaj novi sadržaj.

Međutim, Pale Reach se brzo iskupio kada sam počeo da istražujem. Za razliku od priče glavne igre, nova regija nije vezana za sveobuhvatni narativ. Možete krenuti u tu avanturu u bilo kojem trenutku, što vam daje slobodu da ga istražite vlastitim tempom. Ovaj pristup mi je dobro funkcionisao, jer je omogućio da ekspanzija stoji samostalno, a da se ne osjećam kao prinudni dodatak glavnoj radnji. Unutar ove nove zone, pronašao sam mješavinu jedinstvenih nagrada, novih vrsta riba za ulov i svježih opasnosti za izbjegavanje – zbog čega se istraživanje činilo vrijednim.

Jedan od aspekata koji sam posebno uživao je različita mehanika uvedena u ovoj regiji. Suočavanje s Narwhalom, na primjer, zahtijevalo je malo drugačiji pristup od ostalih aberantnih horora u igri. To nije bio samo još jedan susret sa šefom; bio je to lijep mali izazov koji me je natjerao da razmišljam drugačije. Ova promjena tempa bila je osvježavajuća, dodajući novi sloj strategije koji je spriječio da se igranje osjeća ponavlja.

Međutim, koliko god da sam uživao u ovim novim elementima, postoji jedan temeljni problem kojeg se nisam mogao riješiti. Pale Reach se osjeća kao da je mogao biti dio osnovne igre, što čini činjenicu da je plaćen DLC pomalo problematičnom. Iako je sadržaj svakako ugodan, ne djeluje dovoljno jasno da opravda dodatni trošak. Kao da su programeri uzeli dio onoga što je mogla biti originalna igra i odlučili da je prodaju zasebno.

Dredge je igra koja prkosi očekivanjima. Ono što počinje kao naizgled jednostavna ribarska igra polako se otkriva kao duboko i atmosfersko iskustvo, koje ostaje u vašim mislima dugo nakon što ga odložite. Grafika, dizajn zvuka i priča se spajaju kako bi stvorili igru ​​koja je jednako zastrašujuća koliko i lijepa. Dredge: The Pale Reach je solidna ekspanzija koja dodaje neki intrigantan novi sadržaj igri. Jedinstvene nagrade, nova mehanika i izazovi čine ga vrijednim iskustvom, ali način na koji je integriran u igru ​​– bez jasne početne tačke ili jake narativne veze – umanjuje njen utjecaj. Ako tražite nešto drugačije, nešto što će vas povući u svoj svijet i zadržati vas tamo, onda je Dredge putovanje koje vrijedi krenuti.

Review Overview
7.8
Grafika 7 od 10