Geometry Survivor Recenzija

7.3
Geometry Survivor

Kada se samo setim koliko sam vremena potrošio igrajući Geometry Wars igre. Prvo na PC-u, verzija koja nije bila ni zvanična, onda na Xbox konzolama. Prosto sam se topio ispred monitora pokušavajući da oborim nečiji rekord. To se nastsavilo i kada sam prešao na konzole, i kada su počeli da izlaze klonovi ove igre. Sigurno ne postoji naslov, platforma gde sličnu igru nisam igrao, i uvek se zabavio. Sve je ovo u prošlom vremenu, jer Geometry Wars je sada franšiza u dubokom snu, a retko ko se usudi da izbaci naslov sa sličnom tematikom, jer je sve to jednostavno, prosto, bez neke prevelike dubine, ali zato sa zaraznim gameplayem. Upravo zbog toga, kada je najavljen Geometry Survivors, bio sam oduševljen, prosto nisam mogao da verujem da će izaći igra sličnoj onoj uz koju sam odrasao, ali ipak, koliko slična bila, ipak nije ista.

Geometry Survivor se oseća kao sledeći naslov u franšizi “Geometry Wars”, ali sa jednom značajnom razlikom: osnovnom mehanikom igre. Kao u tipičnoj VS klon igri, navigirate svojim likom kroz horde neprijatelja, koji su u ovom slučaju geometrijski oblici. Ubijanje oblika donosi iskustvo koje možete koristiti za sticanje novih oružja ili odbrambenih sposobnosti. Istovremeno možete imati do šest različitih sposobnosti, sve se mogu više puta nadograditi. Kada dostignu svoj maksimalni nivo, možete ih evoluirati da ih učinite još jačim.

Prvi utisak je dobro predstavio igru onakvu kakva zaista jeste. Iako sam siguran da u ovoj verziji postoje sposobnosti koje nisu bile u demo verziji, osnovna petlja igranja ostaje uglavnom ista. U tom smislu, “Geometry Survivor” ne dobija poene za originalnost, jer je skoro sve što radi već ranije viđeno negde drugde.

Osnovna petlja igranja se vrti oko sakupljanja iskustvenih kugli koje padaju od pobijeđenih neprijatelja kako biste se iznivelisali i stekli nova oružja i nadogradnje. Svaki prolazak nudi novu kombinaciju oružja, omogućavajući obilje raznolikosti i brzo donošenje odluka. Bilo da preferirate da sijete uništenje eksplozivnim udarima ili strateški raspoređujete odbrambene mere poput štitova i mina, “Geometry Survivor” nudi razne stilove igre koji odgovaraju vašim preferencijama i sa kojima možete eksperimentisati.

U prvom satu ili tako nešto, verovatno ćete eksperimentisati sa prednostima i novim oružjem, dok postavljate trajnu putanju nadogradnje. To uključuje povećanu brzinu, dodatno zdravlje, smanjene troškove nadogradnje i veći radijus eksplozije mine. Novi brodovi se mogu otključati ispunjavanjem kriterijuma, pri čemu prvi automatski bira nadogradnje, što omogućava brže tečno (ali nasumičnije) iskustvo.

Jedna od istaknutih karakteristika “Geometry Survivor” su njegove besprekorno glatke kontrole i fluidno kretanje broda. Navigacija kroz rojeve neprijatelja je intuitivna i odzivna, zahvaljujući preciznoj mehanici palca koja omogućava besprekorne taktike izbegavanja – ključni element za igre ovog tipa i nešto što su razvojni programeri dobro uradili. Zadovoljstvo tkati kroz grad metaka neozleđen je dokaz fino podešene mehanike igranja igre.

Ono što je kul u sistemu napredovanja je to što možete opremiti šest ili sedam ovih različitih oružja i modova (u zavisnosti od broda), a zatim provesti ostatak igre nadograđujući ih, čineći ih jačim i brže se hlade. Preći ćete od ranjivog broda koji puca samo na jednog neprijatelja odjednom do premoćne ubilačke mašine koja ispaljuje pola tuceta različitih vrsta municije. I trebaće vam sva ta vatrena moć, jer što duže traje sesija, više neprijatelja će se pojaviti i pokušati da vam pokvare trčanje. Verujte mi, čak i sa svim oružjem, ova igra može biti teška za završiti.

I opet, ne mogu dovoljno naglasiti, nemate nikakvu direktnu kontrolu nad ovim oružjem. Naravno, postoje neki koje možete manipulisati na osnovu smera u kojem vaš brod gleda, ali skoro sve u ovoj igri je na tajmeru. Ono što ćete morati da radite je da stalno budete u pokretu, koristeći različita oružja kada se pojave da biste na kratko stekli prednost i došli do sigurnosti. Igra će vam baciti sve što ima na vas, tako da mnogo strategije dolazi do toga da znate kada gurati nazad i kada trčati.

Nivo težine je dobro izbalansiran, i do vremena kada talasi postanu hektični, verovatno ćete biti dobro opremljeni da ih obrišete u roku od nekoliko sekundi. Sa svakim prolazom (osim nekoliko lažnih startova) bio sam u mogućnosti da se približim 20-minutnoj oznaci ulažući u trajne nadogradnje. Za one koji traže dodatni izazov, jedna od pomenutih nadogradnji čini stvari težim, dok jedan od otključanih brodova povećava brzinu igre.

Geometry Survivor je malo utolio žeđ za naslovima koje sam obožavao, ali ipak, to nije ta igra. Ovaj naslov ima sjajne ideje, odličnu realizaciju, ali najbitnije od svega, nebitno šta nedostaje u njemu, je to da je zabavan, zarazan i da vam vreme može proleteti igrajući ga, a to je i poenta svake igre, zar ne?

Geometry Survivor
7.3
Grafika 7 od 10