Harry Potter Quidditch Champions – Recenzija

7.8
Harry Potter Quidditch Champions (Xbox Series X)

Sigurno ste zamišljali i maštarili o tome kako bi želeli da vaše omiljene knjige postanu stvarnosti, kako bi žeHari Poter igre su uvek bile tu, naravno nakon globalnog uspeha filma, ali nikada nisu ostavile neki bitan trag u industriji. Sve do pre nekoliko godina kada smo dobili Hogwards Legacy, naslov koji eto, ne priča priču o Hari Poteru ali ipak, osvojio je srca svih fanova ove mega franšize. Mada, ko se seća starih Hari Poter igara, sigurno se seća sjajnog dela jedne od tih igara sa početkom 2000ih, a to je igranje legendarne spordske igre iz ovog sveta – Kvidič.

Upravo zbog toga me je oduševila najava Harry Potter Quidditch Champions naslova pre par meseci, sa datumom izlaska ovog Septembra. Kao veliki ljubitelj Qudditcha jedva sam čekao da izađe i taj dan je bio napokon došao. Za one koji ne znaju, osnova kvidiča je osmišljena oko sedmog ili osmog veka, ali tek oko 1150 godine počinje da se više priča o njemu u krugovia wizarda. Od tada je imala mnogo iteracija ali osnovna pravila Kvidiča su usvojena tek 1849 godine. Pravila igre je da u polju imate pet igrača i jednog golmana, kao još jednog igrača koji se uključuje u igru kada se pojavi Skrivalica. Mada, razumete, ovo je sve fiktivno iz sjajnog univerzuma iz Hari Potera.

U ovoj igri pravila su identična kao u knjigama, dakle pet igrača u polju, jedan golman koji brani tri prstenasta  gola i jedan tragač koji lovi Skrivalicu kada se ona pojavi. Postizanjem jednog gola loptom koja se ovde zove Kvafl, tim dobija 10 poena. Hvatanjem Skrivalice se dobija još 30 poena, dok meč traje dokle ne istekne vreme ili jedan od dva tima stigne do 100 poena. Moram priznati, osećaj i dinamičnost igre su onakvi kako su prikazani u filmovima, a u nekim cinematicima čak i ima rekreiranih scena iz franšize, što je samo dodatna poslastica za sve fanove. Igra se može igrati u multiplayeru kao i solo. Kada igrate solo, možete igrati ekzibicioni meč, turnire koji su raspoređeni između određenih škola u zavisnosti gde se turnir održacva i naravno Kvidič Svetsko Prvenstvo u kojem možete birati jednu od šesnaest zemalja dostupnih u igri.

Igra na početku upoznaje igrače poprilično dobro sa mehanikom. Za razliku od ostalih sportova, Kvidič je malo komplikovaniji za igranje, jer vi jašete čarobnu metlu i možete se kretati slobodno u 3D prostoru dok je kamera pozicionirana iza vas. Kada igrate solo, vi možete kontrolisati svaku poziciju na terenu, a imamo kao što smo rekli, golmana, tragača, beatera koji je zadužen da batina protivničke igrače i otežava im igru, i tri chasera koji su tu kako bi radili na tome da se postigne što više golova.  Kada igrate online meč, onda se on sastoji od četiri igrača koji kontrolišu po dva lika na terenu u paru. Tako je dosta lakše jer bi sa sedam pravih igrača, meč bio apsolutni haos, a već jeste, mada dobar haos, ne nikako loš.

Kako je kvidič predstavljen u filmovima, takav je i u igri, težak, naporan i brz sport gde najbrži i najagilniji i najsnalažljiviji pobeđuju. U igri možete napraviti svog lika, kreirati ga kako vi želite da izgleda sa osnovnom metlom kojom letite, kako napredujete, otključavaće vam se dodatne metle koje se razlikuju po brzini, energiji koju vam daju, agilnosti kao i healthu koji imate. Što više igrate, bolju ćete opremu moći da otključate, dakle bićete spremni za veće izazove. Igra je poprilično dobro skalirana kako za početnike tako i za iskusne igrače. U online meču, ukoliko ste tek krenuli sa igrom, nećete imati slučajeva da ćete igrati protiv igrača sa najboljom opremom, već sa onima koji su isto tek krenuli. A kako napredujete, tako će intenzitet meča rasti.

A sada ono najbitnije, gameplay. Iskreno prosto sam oduševljen kako su dobru tranziciju napravili sa onim šta smo videli na filmovima u ovoj igri. Ovde je svaka sekunda važna i svaki pokret može odrediti da li ćete postići ili primiti gol. Iako će vam se u trenucima činiti da možete sve sami, teamplay je jako bitna stavka u ovoj igri. U igri ćete moći da pravite sjajne akcije ukoliko ste timski igrač, jer je bitno da uvek imate na oku sve šta se dešava oko vas. Proveo sam preko 40 sati u igri od njenog izlaska i svaki minut mi je bio zabavan, najviše zbog brzine akcije, animacija igrača, činjenice da vas igra forsira da budete što kreativniji i vapi za vašom pažnjom su neverovatni plusevi ovog naslova. Najbolji trenuci su naravn okada igrate sa timom koji zna šta radi i koji nije sebičan, kada kvafl leti na sve strane kako bi došao do igrača u najboljoj pozicij iza ugožavanje jedna od tri prstena. Ili trenuci kada se trkate i ćuškate sa drugim tragačem kako bi što pre stigli do Skrivalice i osvojili vrednih 30 poena. Svaki trenutak igranja je bio sjajan, za jednog Hari Poter fana kakav sam ja, a verujem da će se i svima ostalima svideti. Jedini minus je to što je igra 40€, a po sadržaju i svemu ostalom, svi smatraju da bi ovo trebao da bude free to play naslov, jer naravno, tada bi i broj igrača bio veći protiv kojih možet igrati.

Hari Poiter Kvidič Champions savršeno prenosi Kvidič atmosferu iz filmova, napetu i dinamičnu igru u interaktivni svet. Igra sa sjajnom idejom, odličnom realizacijom, ali upitnim biznis modelom može da zaseni kako Hari Poter fanove, tako i sve one koji priželjkivaju da igraju novi sport sa dosta adrenalina u sebi. Svi PS5 igrači koji imaju PS+ Extra pretplatu, mogu ovu igru igrati besplatno na svojim konzolama. Ako imate vremena i volje probajte je, nećete zažaliti, a pružiće vam sate i sate zabave, nebitno da li igrate solo ili u online modovima.

7.8
Sadržaj 6 od 10