Kena: Bridge of Spirits (Xbox) Recenzija

9
Kena Bridge of Spirits (Xbox Series X)

Uvek mi je žao kada neka jako zanimljiva igra izađe samo za jednu platformu, još više kada ja tu platformu nemam. Kena Bridge of Spirits je pre skoro tri godine izašla za PlayStation 5 konzole i za PC, mada, moj PC je poprilično slab tako da nisam baš mogao da se uključim u ovu igru niti da zaronim dublje u nju zbog loših performansi mog užasnog kompa. Kada sam čuo da Kena izlazi za Xbox, to je bilo jako prijatno oduševljenje, jer sam toliko želeo da odigram ovaj naslov da je to neverovatno. Uvek kada sam ga se setio, obuhvatila bi me tuga jer nisam imao gde da je igram, a pre nekoliko dana, divni ljudi iz Reinassance PR agencije, su nam poslali rani ključ kako bi bacili naš utisak o Xbox verziji ovog naslova, a utisci su prosto, fantastični!

Kena, naša mlada i neustrašiva duhovna vodičica, kreće na dirljivo putovanje kroz napušteno selo i okolnu šumu. Nekada živahno naselje sada se bori sa zlokobnom korupcijom koja prodire u svaki ćošak. Dok Kena istražuje, susreće dvoje odlučne dece, Benija i Saju, koji s nestrpljenjem tragaju za svojim davno izgubljenim bratom. Njihova veza, utemeljena na zajedničkim sećanjima i nepokolebljivoj nadi, gura ih napred.

Ali ova priča ima više slojeva nego što se na prvi pogled čini. Tu igra predstavlja Rotove, mala očaravajuća stvorenja čiji izgled ne odaje njihovu pravu prirodu. Ovi sitni saputnici, uprkos svojem zlokobnom imenu, kriju nevinost koja očarava Kenu. Oko nje lepršaju, šapućući tajne prošlosti i sadašnjosti, njihove male forme u oštrom kontrastu sa tamom koja obavija zemlju.

Kako se Kena budi duhovnim sposobnostima, oseća prisustvo duša zarobljenih u selu. Ovi nemirni duhovi, vezani tragedijom iz davno prošlih godina, čeznu za oslobođenjem. Da bi otkrila istinu o padu sela, Kena mora suočiti se sa korumpiranim duhovima koji opsedaju tri oblasti oko sela. Svaki susret otkriva deo prošlosti, odakle je tuga krenula, hrabrost i iskupljenja. Da bi spasla svakog od korumpiranih duhova, Kena mora da prikupi tri važna sećanja pre nego što ih može pozvati i suočiti se sa njihovom korumpiranom formom. To je osnovni cilj igre Kena: Bridge of Spirits tokom njene kampanje koja traje 6-8 sati.

Kada zakoračite u šumu i prvi put se susretnete s Rotom, to postaje posebno šarmantan trenutak. Ovi prijateljski duhovi postaju vaši verni saveznici, ne samo u borbi, već i u istraživanju okoline. Pronalazite ih u skrivenim kutijama i na raznim mestima širom zemlje, a Rot postaje neizostavan deo vaših avantura.

Kontrole u igri Kena: Bridge of Spirits su osnovne i poznate. Imate nekoliko tastera za lagane i jake napade, kao i mogućnost izbegavanja i pariranja. Treba napomenuti da je vreme za pariranje neuobičajeno strogo, što može biti izvor frustracije, ali i dodatni izazov za igrače. Punjenjem Courage metra možete koristiti napade zasnovane na Rotu. Ovi napadi mogu ometati neprijatelje, ostavljajući ih otvorenim za dodatnu štetu. Takođe, hrabrost se koristi za lečenje tokom borbi putem ograničenih cvetova za lečenje. Ovo dodaje sloj strategije, jer morate donositi odluke da li koristiti Rot akcije defanzivno ili ofanzivno.

Kena dobija niz oružja koja će vam pomoći ne samo u borbi, već i u otvaranju područja koja su ranije bila nedostupna. U tom smislu, Kena: Bridge of Spirits podseća na Zelda igre, sa priličnom količinom povratka unazad potrebnog za napredovanje kroz više područja u igri. Svako područje je ispunjeno izazovima koji će testirati vašu inteligenciju i veštine rešavanja zagonetki.

Što se tiče same borbe, jednostavno pritiskanje dugmadi i osnovne kombinacije omogućavaju izbegavanje, pariranje i poteze koji pojačavaju vaše oružje i nanose ogromnu štetu uz pravilnu upotrebu vašeg štapa. Ne samo da možete da se borite izbliza, već kako napredujete, otključavate nove veštine koje omogućavaju veću fleksibilnost sa štapom. Moćne strele, povećana odbrana i ogromni napadi na širokom području omogućavaju vam da bolje nosite sa talasima neprijatelja koji postaju brojniji kako dublje ulazite u igru. Uvek je izuzetno zadovoljstvo izvoditi ove poteze u tako doteranom stanju. Igra ima fluidnost kakvu biste očekivali od naslova sa hak-and-slash mehanikom, iako ne nužno tako spektakularnu. Međutim, efekti čestica, oštećenja okoline i pažnja posvećena detaljima interakcija i sudara svakako doprinose snažnom i uzbudljivom iskustvu tokom borbe, iako nije bez svojih mana. Razgovarajući o Kena: Bridge of Spirits sa drugima u medijskom prostoru, svi su imali svoje primedbe u vezi sa izvođenjem borbe, pri čemu su dva aspekta borbe posebno kritikovana i poklapaju se sa mojim ličnim zapažanjima: Izbegavanje i Blokiranje/Pariranje.

gra vam baca širok spektar neprijatelja, povremeno dodajući nove vrste kako napredujete kroz priču, i često menjajući kombinaciju tako da svaki susret deluje sveže i zanimljivo. Borbe protiv bossova su još bolje; svaki bos ima drugo oružje, prikazuje različite obrasce kretanja i u većini slučajeva ulazi u više faza, zahtevajući da zapamtite njihove poteze i koristite različite napade. Podsećaju me na bossove iz igre Dark Souls, ali dovoljno su jedinstveni za Kenu. Tako mi se sviđaju da sam razočaran što igra nema režim brze borbe koji bi mi omogućio da ih lako ponovo odigram.

Međutim, niste sve vreme u borbi. Takođe možete lutati oko napuštene vukojebine i okolne prirode, a iste sposobnosti koje koristite u borbi omogućavaju vam da stignete do novih područja u otvorenom svetu, što je sjajan dizajn. Dok istražujete, nailazićete na mnoštvo riznica koje možete otvoriti, izazove u borbi kako biste testirali svoje veštine i korupciju koju treba očistiti iz okruženja. Svaki izazov u borbi uvodi poseban obrt, kao što je ubijanje neprijatelja u vremenskom roku ili bez primanja udarca, što vas tera da razmišljate drugačije nego u drugim borbenim scenarijima. Nažalost, potraga za blagom nije tako zanimljiva. Velika većina riznica sadrži nove šešire za Rot stvorenja ili valutu kojom možete kupiti šešire u prodavnici. Iako su ti slatki šeširi u skladu sa estetikom igre, malo doprinose celokupnom iskustvu i ne predstavljaju dovoljan podsticaj za istraživanje sami po sebi. Igra bi imala koristi od veće raznovrsnosti nagrada, čak i ako bi ostale kozmetičke; neke promene odela za samu Kenu bile bi lep dodatak, na primer.

Na kraju, šta više reći, Kena Bridge of Spirits me je oduševila baš onoliko koliko sam očekivao od ove igre. Jeste da Xbox verzija kasni skoro pa tri godine od PlayStation i PC izlaska, ali za dobre igre nikada nije kasno. Ovo je jedna od najprijatnijih i najlepših igara ovog tipa koja je izašla, sa kombinacijom sjajnih efekata, odličnih animacija, super glume i naravno divnih pejzaža u toku celokupne igre. Ko nije imao mogućnost da odigra Kena Bridge of Spirits na PlayStation 5 konzoli ili PC-u, jednostavno je ne sme propustiti na Xboxu.

Kena Bridge of Spirits (Xbox Series X)
9