Neva – Recenzija

9.3
Neva (Xbox Series X)

Ne živim u svijetu magije i čudesa, niti nosim mač u ruci. Ali, ponekad se osjećam kao da jedam dio takvog svijeta – onog gdje pobjeda dođe nakon teške borbe. U tim trenutcima, kao da dijelim svoju svakodnevnicu s Albom iz Neve.

Alba, junakinja Neve, prolazi kroz svijet prepun tame i tuge, ali ujedno i nade i rasta. Baš kao što je i moja stvarnost – putovanje kroz neizvjesnosti, gubitke, ali i trenutke svjetlosti koji nas podsjećaju da nastavimo dalje.

Neva, nastavak hvaljenog platformera Gris od Nomad Studija, počinje sa Albinim blagim buđenjem malenog vučjeg šteneta koje dijeli ime s igrom. Razigrano štene prati veći vuk – pretpostavljamo da je to majka. Dok zajedno uživaju u proljetnom povjetarcu i bujanju zelenila, dolazi neizbježna sjenka. Sve se mijenja kada mrtve ptice počnu padati s neba, a cvijeće trune. Veći vuk se sprema za borbu, dok Alba izvlači mač, ali tama je previše jaka. Alba gubi svijest, a veći vuk je ubijen. Kada se Alba i Neva napokon probude, suočene su s novom stvarnošću: njihov pratilac, majka Neve, je mrtva. Unatoč tugi, one moraju nastaviti dalje.

Većinu igre, igrate kao Alba. U početku, Neva uglavnom slijedi Albu, a pritiskom na dugme možete je pozvati da preskoči prepreke ili pređe preko opasnih dijelova. Igra počinje kao klasična platformerska avantura sa jednostavnom borbom, ali kako napredujete, odnos između Neve i Albe postaje sve dublji. Neva, često luta, ometena svjetlucavim leptirima ili čudnim zvucima. Neva raste, razvija se, postaje hrabrija i snažnija. Kako Alba ostaje ista, Neva se mijenja, i taj napredak kroz igru reflektira razvoj njihovog odnosa, ali i životne borbe.

Dok prolazite kroz igru, platformerski izazovi prilagođavaju se Nevinim novim vještinama. Iako igra nije teška, njena prava težina leži u emocionalnim trenucima, gdje borbene sekvence samo dodatno prikazuju razvoj veze između Albe i Neve. Nema previše borbi, a ako se nađete u problemu, uvijek se možete prebaciti na story mod. Međutim, ovo nije igra za one koji traže Soulslike izazov – Neva je priča o emotivnom putovanju, gdje igra sama postaje način na koji se izražava priča.

Ništa od emocija nije izrečena riječima, ali kroz postupke likova i nekoliko predivno animiranih vinjeta njihova prošlost postaje jasna, a cijela priča se odvija na sličan način. Na bezbroj sitnih načina, mehanike igre stvaraju duboku emocionalnu povezanost između Albe i Neve, sve dok se na kraju ne osjeti kao da su jedno biće, zajedno boreći se protiv tame.

Svijet Albe i Neve je zapanjujuće lijep. Sastoji se od bujnih šuma, dolina okupanim suncem, visokih planina i zavijenih pećinskih sistema – a sve to polako obuzima crna, ljigava trulež koju šire grupe nabreklih čudovišta s izraženim bijelim licima. Misija Albe i Neve je uništiti trulež i čudovišta te povratiti svoju zemlju. Za one koji vole završiti sve u igri, skriveni su i sjajni bijeli cvjetovi u nivoima, a pronalazak svih otključava nešto posebno.

Igra je podijeljena na četiri godišnja doba, a kako Neva raste, tako rastu i njene sposobnosti. Alba, s druge strane, uvijek je snažna i postaje još moćnija kako ona i Neva nauče boriti se zajedno.

Što se tiče mehanike, Neva je nevjerovatno lagan i responzivan platformer. Hitboxovi neprijatelja su precizni, ohrabrujući igrače da se bore izbliza i izbjegavaju opasnosti između zamaha Albinog mača. Zdravlje se regeneriše kada Alba pogađa neprijatelje bez da prima štetu, a kamene stube za liječenje su obilno rasute po scenama. Nivoi u zraku, gdje Alba skače između stijena i odbija se od letećih neprijateljskih mjehura, stvaraju briljantan osjećaj preciznosti, izazivajući igrače da pomiču Albine manevre do samih granica. Neva nudi suptilne, ali jasne upute kroz samo okruženje, i nijednom nisam osjećala da sam izgubljena u platformerskoj igri.

Neva je prožeta magičnim realizmom, spajajući poznato s nemogućim u formatu koji izgleda poput oživljene dječije knjige. Drugačiji teror šulja se oko rubova svakog pejzaža, prijeteći i prelijep, a animacije igre su anime-glatke. Neva izgleda nevjerovatno, a igra se jednako predivno – rijetka i moćna kombinacija. Baš kao Alba i Neva.

Neva je dostupna od 15. oktobra na Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X.

Neva (Xbox Series X)
9.3