Astrobot – Recenzija

9.8
ASTROBOT (PlayStation 5)

Proteklih desetinu godina smo dobili sjajne igre, ali sve te igre se nekako okreću prema onome šta velika masa ljudi želi u tom trenutku. Da budu popularne, instant action, što brže, bez nekog preteranog uživanja. Ili naravno da budu što teže, kao što je Dark Souls serijal. Dok smo putovali kroz tu transformaciju, zaboravili smo ono najbitnije, da se zabavljamo. Okej budimo realni, nisu svi zaboravili o zabavi, tu je Nintendo, koji eto gura svoju priču i ljudi su mu zahvalni na tome, ali niko više se nije usudio da napravi super hit, koji je okrenut baš igračima, njihovim osećanjima, njihovom vremenu, koji bi igranjem nagradili osmehom i pravim uživanjem. Tako je bilo, sve do sada.

Sa lansiranjem PS5 konzole smo dobili jednu malenu igru koja je oduvala svet, to je bio Astrobot Playroom. Igra koja je na interaktivni način upoznala igrače i sve vlasnike nove konzole sa svim njenim mogućnostima, a pored toga, bila je super zabavna, a da ne zaboravim, totalno besplatna, preinstalirana na svaku konzolu. Vremenom su ljudi priželjkivali baš to, samo u punom obliku, i Team Asobo je izbacio standalone igru ali samo za PSVR1 platformu na PS4 konzole, što je ponovo ograničilo broj igrača koji može uživati u njoj. Pre nešto više od nedelju dana, napokon je stigao Astro Bot, jednostavan naziv, jednostavna igra, ali toliko zabavna i nerevovatna da je rečima nemoguće opisati.

Astro Botova priča je poprilično jednostavna, dok Botovi tumaraju univerzumom, neko im uništi njihovu super letelicu, tj PS5, i svi delovi su izgubljeni u raznim galakcijama širom svemira. Na vama je da posetite sve galaksije, pronađete izgubljene botove i delove koji su potrebni kako bi popravili svoj PS5. Čeka vas šest galaksija sa preko 80 nivoa, i svaki nivo je jedinstven na svoj način. Čak i dok spremam ovaj tekst se ježim koliko je igra neverovatna od samog početka do poslednje sekunde igranja.

Kao što sam rekao, ovo je igra koja će vas nasmejati, i ne samo to, nego koja će vam stvoriti osmeh na licu i on se neće skidati sve vreme dok ne završite sa igranjem. Nebitno da li ste tužni, neraspoloženi, imate problem, ovo je ta jedna stvar koja može toliko lepo i divno da vas oraspoloži da je to fantastično. Čak i na prvom nivou koji ustvari nije klasičan nivo već Hub svet, mesto gde se sakupljaju vaši botovi koje sakupljate kako bi popravili PS5, ćete imati pregršt zabave, gde god da krenete šta god da radite.

Smisao je poprilično jedostavan. Potrebno je preći svaki nivo koji posetite, usput da pronađete botove koji su skriveni na njima. Botovi će vam pomoći da uništite lance poslednjeg nivoa u galaksiji kako bi porazili bossa. Moram da napomenem, da u ovoj igri ništa nije forsirano niti teško, već sve ide svojim tokom, divno, lepo, lagano, sa osmehom na licu, bez nerviranja i frustracije. Čak i nivoi koji su u neku ruku dodatni izazovi su toliko magično napravljeni da je nemoguće da se iznervirate igrajući ih, nebitno koliko puta krećete ispočetka.

Sigurno se pitate, pa u čemu je onda tajna ovog naslova ako je sve tako jednostavno. U mehanici, u činjenici da na svakom koraku ćete imati nešto novo čime ćete se igrati, šta ćete probati. Nebitno da li je to gomila lešnjaka koja su razbacana po nivou koje vi možete da šutirate, ili lišće koje se diže kako trčite kroz njih, limenke koje sakupljate ogromnim magnetom ili vi u suđnerastom obliku kako upijate vodu. Igra na svakom nivou pruža igračima novo iskustvo, koja nisu bila tu na prethodnim, kako bi začinili gameplay. Iako su osnovne kontrole poprilično jednostavne, skok, udarac, jači skok i blago trčanje, sve ostalo je tu kako bi promenii način pristup igri. Astrobot Playroom je bio poznat po tome što najbolje iskorišćava mogućnosti PS5 kontrolera, a Astrobot to diže na novi nivo. Nebitno da li je haptic feedback kojim ćete pronalaziti tajne dugmiće u zidu koje će služiti da otvarate vrata, ili žiroskop kojim ćete leteti na svom PS5 kontroleru u igri, sve je neverovatno intuitivno. Igra nema ni jedan tutorial, već maleni video koji će izaći igračima samo da ih upozna sa novom mehanikom, bez teksta, bez glasova, bez ičega, jednostavno ste prepušteni uživanju.

Najlepšta stvar od svega je to što je ova igra ustvari proslava PlayStation porodice, tako da ćete u toku igranja pronalaziti razne tajne koje opisuju igre koje su izašle na prethodnim PlayStation platformama. Isto, nailazićete i personalizovane botove iz pregršt igara koje su izlazile i još izlaze na PlayStation konzolu. U nekim slučajevima ćete čak igrati na nivoima u koži nekog glavnog junaka te igre, recimo kao Kratos na zamrznutom nivou, sa sve svojom sekirom koja se vraća nakon bacanja, vrane koje je potrebno pronaći i uništiti, murale koje ćete sretati i bossa koji podseća na onoga baš iz prave God of War igre, samo što se taj nivo ovde zove Bot of War. Bukvalno na svakom koraku ćete otkriti nešto novo, lepo što će vas oduševiti i nasmejati. Iskreno ja nisam igrao igru koja me je ovoliko zabavila, oraspoložila, načinila me da se osećam kao malo dete. A to ustvari i treba da čini jednu igru, igrom. Da vas zabavi, obraduje, da kada završite sa njom budete nasmejani i srećni.

Astrobot je sigurno jedna od najboljih igara koja je izašla ove godine, preko prezentacije, detaljima na nivoima, cele ideje koja je perfektna, do realziacije apsolutno svega šta je Team Asobo osmislio. Igra koja se ne propušta kao i nada u industriji i pokazatelj da nam je potrebno još ovakvih igara, ne samo na PlayStationu, nego na svakoj konzoli i PC-u, kako bi svi mogli da uživaju u njima.

ASTROBOT (PlayStation 5)
9.8
Gameplay 10 od 10