Spectre Divide – timska pucačina kao ni jedna druga!

Kada razmislimo malo o multiplayer pucačinama iz prvog lica, prvo šta pomislimo je Counter Strike. Godinama je ovo bila najbolja i nezaobilazna igra za svakog PC gamera. Onda je situacija počela da se menja, počele su da izlaze igre koje vešto kopiraju osnovne mehanike ali sa novim forama.

Pre neku godinu nam je došao Valorant, koji je poprilično dobro uspeo da napravi sinergiju hero shootera sa taktički prilazom ala Counter Strike. Ipak, to su jedine dve igre u ovim vodama, sa sličnom mehanikom, sa sličnom premisom koje su uspele na tržištu. Bili su pokušaji naravno, ali ni jedan nije bio toliko uspešan.

Prošle nedelje smo dobili poziv da testiramo super tajnu pucačinu koja je u izradi od strane MountainTop razvojnog tima. Kako to obično biva, tim koji je sastavljen od samih veterana industrije, od ljudi koji su radili u Activisionu, Blizzardu, Respawnu i tako dalje. Pojma nisam imao u šta se upuštam, te sam bio poprilično ravnodušan kada sam video da se radi „još jednoj timskoj pucačini“. Tako jedne večeri, bolje rečeno prošlog petka pre ponoći, sam hteo samo da uđem da odradim trening, tutorial kako već i onda odem na spavanje. Serveri su tog dana bili aktivni samo za NA igrače. Long story short, završio sam u krevetu u četiri ujutru.

Ovo je možda najveći i najuspešniji miks novih ideja, sa starom mehanikom i nekim eksperimentalnim stvarima koje su prvi put viđene u Valorantu. Bukvalno nisam mogao da se odvojim od igre prve večeri, iako mi se spavalo, hteo sam da iskoristim svaki minut ovog playtesta i na kraju jesam i otišao sam da spavam sa osmehom na licu, nego da krenem ispočetka.

Spectre Divide, nova i prva igra MountainTopa me je kupila bukvalno prvom partijom. U čemu se ovde ustvari radi? Za razliku od ostalih igara ovog tipa, recimo Countera i Valoranta, ovde se radi o timskoj borbi sa po tri igrača na svakoj strani. Ali ne, to nisu jedini igrači u meču. Čim sam startovao igru sam video dva lika u meniju i mislio sam, okej sigurno kao biraš između ta dva lika u toku partije, ali ne, oba likova su u partiji i vi možete swapovati između dva lika kada god poželite, što znači iako imamo po tri igrača u timu, imamo šest operativaca, ili ako hoćete malo drugačije da gledamo, svako od igrača ima „dva života“.  Pored toga u playtestu je bio samo jedan mod, a to je Bomb Defusal, ali ovde se bomba ne zove bomba već Zeus, što mi je bilo malo teško da se naviknem da izgovaram, jer sam po inerciji stalno pričao „lets plant bomb“ što je stvorilo meni glupu situaciju dok sam igrao sa devovima u timu. Ali znate, mora se nekako razlikovati od ostalih igara u ovom žanru. Nego da se vratim na sistem spektra, tj dva lika u igri.

Ovo je bukvalno selling point igre, jer ovom revolucionarnom mehanikom vas igra ograničava samo onoliko koliko vi ne želite da budete maštoviti. Mehanika koja otvara prostora za neverovatno lude i sjajne taktike. Pre svake partije imate određene delove mape koje se otklučavaju sa njihovim početkom, dokle možete postaviti vaše likove i druge koje se otključavaju nakon jednog minuta u partiji, ukoliko ne želite da budete skenirani.  Druta stvar je da na tasteru V u toku partije, ma gde bili, možete pozicionirati svog drugog lika. Treća stvar je što taj lik vam „čuva leđa“ ne aktivno ali pasivno. Drugi Spektar ima nešto nalik senzora u sebi tako da će vas obavestiti ukoliko mu neprijatelj prilazi, neće ništa uraditi jer ne može, ali vi možete preuzeti lika i uključiti se u borbu ili iznenaditi neprijatelja. Četvrta stvar je možda i najbolja, a to je što u toku plantovanja Zeusa, možete switchovati na slobodnog lika ukoliko je on živ, dok će Spektar sam nastaviti da plantuje bombu. Ovim mu možete čuvati leđa, a ova taktika funkcioniše i kada se bomba defusuje. Praktično samo kliknete defuse, prebacite se u drugog spektra i čuvate sam sebi leđa. Ova mehanika što bi rekli, single handedly, menja dinamiku cele igre i odjednom 3 igrača na mapi na strani svakog tima uopšte ne deluje malo. Samo je bitno da budete što fleksibilniji i maštoviti kao i taktični kada kontrolišete oba lika, nebitno da li napadate ili se branite.

Stvar sa dva lika dovodi još jednu promenu u odnosu na ostale igre. Kada kupujete oružja, oružja kupujete u paru. Ne možete izabrati svako zasebno oružje za svakog spektra, već se morate odlučiti za ono šta vam je dato. Jeftinije kombinacije često imaju u sebi recimo AR i Scout ili Burst Rifle i SMG, AR i pumparicu, razumete šta hoću da kažem. Skuplje varijante mogu da vam daju dve AR puške, ali naravno, za to se treba odlučiti samo kada imate dovoljno novca posle rundi. Čak i ekonomija novca je dosta dobro odrađena. Čak i ako izgubite prvu partiju sa pištoljima, moćićete da se opremite u drugoj partiji da budete konkurentni protivničkom timu. Posle nekoliko izgubljenih dobijate takozvani „Economy Boost“ kako bi vas igra održala, ponovo konkurentnim i kako bi partije bile zanimljivije. Arsenal oružja je poprilično lepo odrađen i dobro izbalansiran za sada. Bolje rečeno, cela igra je odlično ispeglana uzevrši u obzir da se radi o ranom testiranju ovog naslova.

Nego, mehanika napucavanja. Za razliku od CS-a, a slično Valorantu, možete da uradide Aim Down The Sight. Kada nišanite tako, bullet spread je predictable, bolje rečeno, vremenom ćete naučiti kako da kontrolišete rafal. Kada pucate sa kuka, više je spray and pray tako da se ne preporučuje ukoliko igrač baš nije ispred vas. Kao u CS-u i Valorantu, igra se oslanja na nišanjenje u glavu, jer sa jačim AR puškama, to je one hit kill iako neprijatelj ima kupljen pancir na početku partije. Nišanjenje jeste zadovoljavajuće, osećaj napucavanja je sjajan, a nekako mi se čini da igra nije toliko brutalno teška kada je pucanje iz rafala u pitanju. Bolje rečeno, igra poprilično dosta oprašta ukoliko se odlučite za ovu taktiku napucavanja, ali sa druge strane jako je bitno da se vodite filozofijom, svaki metak je važan, a onaj prvi najvažniji. Jer ako vam je nišan na neprijateljskoj glavi, to može već u startu promeniti ishod duela.

Sada neke sličnosti sa Valorantom. Likovi sami po sebi nemaju nikakve moći, sem toga da možete switchovati između njih. Ali u igri postoje takozvana Sponzorska oprema, što neko drugi može nazvati klasama. Imate osam sponzora u igri i svaki od njih će vam dati određene gedžete koje možete koristiti u toku partije. Tu je klasična opcija sa bombama, healom i fleškama, drugi sponzor će vam dati više opcija za diverziju, sa dimom i skrivenim minama, onda imamo i sponzora čija će oprema pokušati da odseče neprijatelje od vas zidom koji moete baciti, nešto kao u Apex Legends i Catalyst legendom. Svaki sponzor se dosta razlikuje, isto tako svako od njih ima i jasno izrečenu težinu privikavanja i svega ostalog. Tako da bolje rečeno, trebaće vam vremena kako bi se navikli i pronašli sponzora, tj opremu, tj klasu koja najviše odgovara vašem stilu igranja. Samo uzmite u obzir da morate kombinovati klase unutar tima i biti u sinergiji sa ostalima, jer su neki sponzori jači u odbrani dok su drugi bolji u napadu.

Mislim da sam se previše raspisao za jedan playtest i sa tim želim i da završim ovaj tekst, za sada. U igri imate toliko elemenata koji su isti, ali jednako drugih koji su različiti od drugih igara na tržištu. Uzevši u obzir da na savetovanju igre rade Twitch streameri kao što su Shroud iTZTimmy, CohhCarnage i drugi, računajte da će igra biti maksimalno ispeglana i prilagođena kako zabavi za sve koje igraju, tako i za one koji gledaju i koji žele da uđu u ovaj fantastični svet Specre Divide naslova. Tek smo na početku razvoja i u toku leta nas očekuju prve vesti, a kasnije i novosti vezano za ovaj naslov,tako da ostanite sa nama, wishlistujete igru na Steamu i spremite se za nešto fantastično kada igra bude dostupna široj masi.