The Plucky Squire – Recenzija

9
The Plucky Squire (PC - Steam)

Sigurno ste zamišljali i maštarili o tome kako bi želeli da vaše omiljene knjige postanu stvarnosti, kako bi želeli da glavni akteri tih bajki se materijalizuju tu ispred vas, u vašoj sobi. Kako bi ste reagovali kada bih vam rekao, da je izašla igra koja vam nudi baš takvo iskustvo, sjajnu bajkovitu priču o neustrašivom heroju i njegovoj družini, koji će u jednom trenutku oživeti i postati deo jedne druge realnosti u kojoj ćete stvarati nove avanture? The Plucky Squire je upravo to, crtana bajka sa junacima koji u jednom trenutku oživljavaju i svoje avanture nastavljaju van knjige njihovog postojanja. Prelepa, dirljiva i smešna priča koju svako mora odigrati, a evo i zašto.

The Plucky Squire je priča o Jotu, hrabrog junaka iz slikovnice, koji otkriva da postoji svet izvan stranica njegove knjige. Kada zli čarobnjak Humgrump sazna da je osuđen da uvek gubi u knjizi, odlučuje da promeni sudbinu tako što će izbaciti Jota i njegove prijatelje iz knjige u trodimenzionalni svet. Jot, zajedno sa svojim prijateljima Violet, Thrashom i Pipom, mora da se suoči sa izazovima u stvarnom svetu kako bi se vratio u knjigu i porazio Humgrumpa.

Prezentacija u igri je prosto fantastična, preko jednsotavnog menija, preko naracije i grafike, do gameplaya. Praktično knjiga u kojoj je vaš lik je na stolu radne sobe, koja je odrađena u 3D okruženju, dok ste vi crtani lik. Tako da vi idete iz jedne u drugu stranu kako bi rešavali razne zadatke. Borba je poprilično jednostavna i biće poznata svakom ko je igrao ovaj tip igara, makar u tom delu kada se nalazite na 2D papiru. Kako vreme prolazi, moćićete da nadograđujete vaše oružje, oklop, health kao i da kupujete i sakupljate nove pokrete.  Ono šta je najbitnije, kada krenete da igrate  brorbena mehanika u igri je zadovoljavajuća i super izgleda još super je u praksi. Najveće oduševljenje je naravno trenutak prelaska iz 2D u 3D okruženje kasnije u igri. Kada vaš lik iskoči iz njige i nastavi svoju avanturu u sobi gde se njegova knjiga nalazi, trenutak je breathtaking. Ne zbog grafike ili bilo čega, nego taj momenat kada karakter iz knjige oživi u pravom 3D prostoru, verujem da je to bio san svakog deteta u jednom trenutku kada su čitali svoju omiljenu bajku. Upravo zbog toga i ja sam se osetio kao dete.

Gameplay je poprilično jednostavan, ali isto tako ima dobre fore kako je iskorišćena ta ideja knjige u stvarnom svetu. Pošto vi jeste deo knjige, nacrtani lik ali isto tako, postoje i pisane reči, u nekim trenucima ćete morati da manipulišete tim rečima, sakrijete ih i zamenite sa izgubljenima na nivou kako bi rešili neke zagonetke. Ovo je po meni super fora koja me je poprilično obradovala kada sam se prvi put susreo sa tom zagonetkom. Najbolja stvar je to što kako igra odmiče, tako ona sve više i više koristi situaciju koja je kreirala igračima – da ste u knjizi, da sve može da se desi, da je ceo svet ograničen stranama i da nekada, pa možete da ispadnete iz knjige, jer je ipak glavni lik donekle i živo biće, ili makar plod nečije (tj vaše) mašte da je živo biće.

Cela ta struktura i gameplay koji se vrte oko originalne ideje su super odrađeni. Iskreno, sumnjao sam da možda neće biti sve kako sam zamislio, ali nakon igranja ovog naslova, dobio sam baš ono čemu sam se nadao. Znam da neki igrači imaju problema za dizajnerskim rešenjima koja su ubačena u igru, ali na kraju krajeva, ova igra je upravo ono kako je sebe opisala, jedan predivan Storybook gde ste baš vi i vaša družina glavni lik.

Isti slučaj kao kod astrobota, od početka igre će vam se držati osmeh na licu. Od samog uvoda I tog goofy pripovedanja preko na početku tako slatkog I jednostavnog gameplaya. Sve je na mestu. Mada za neke tu je jedna mana. Ovo je priča o knjizi i njenom glavnom junaku, koja stoji na radnom stolu i vaša avantura se dešava u njoj. Upravo zbog toga, u igri stalno čujete naratora, a tu su i prekidi akcije zbog upravo tog pripovedanja. Nekim igračima ovo će možda smetati, jer u neku ruku stvarno vas udaljava od gameplaya u trenucima kada to ne očekujete, ali u drugoj, ovo je duboko narativna igra koja priča svoju priču, tako da meni ni u jednom trenutku nije smetala ta činjenica već mi se i sviedla, jer sam se tako osetio kao deo jedne prelepe bajke i njenog glavnog lika.

Ponovo ću pomenuti Astrobot ali pošto u ovom mesecu smo dobili ove dve sjajne platformerske igre, jednostavno moram. Možda nas PlayStationova ekskluziva malo razmazila što se tiče interaktivnosti na nivoima, sa svim stvarima koje nalazite i sa kojima se susrećete. Ta interaktivnost na žalost u ovom naslovu ne postoji, tako da nećete moći da se igrate sa svime šta pronađete, pogotovo kada pređete u 3D svet. Svako ko je igrao Astrobota će primetiti ovo, ali oni koji nisu igrali, verujem da im to neće biti nikakav problem. Samo mi je malo bilo žao što nisam mogao da manipulišem nekim stvarima u divnom 3D okruženju koja igra prikazuje igraču. Mada, ova igra je izašla na svim mogućim platformama, uključujući i Nintendo Switch, što nije slučaj za Astrobota koji je dostupan samo na playstationu. Isto tako, The Plucky Squire nudi mnogo toga drugačijeg i novog šta ne možemo videti u Astrobotu, počevši od originalne i neistražene ideje, do sjajnog kako 2D tako i 3D dizajna u celokupnoj igri.

The Plucky Squire je za mene još jedno prijatno iznenađenje ove godine. Nadao sam se da će igra biti ovakva, ali sam se isto tako i plašio jer naravno u razvoju mnogo toga može krenuti po zlu. Na kraju dana, dobio sam sjajnu interaktivnu priču sa divnom grafikom, gameplayem i što je najbitnije, naslov koji je izuzetno prijatan, kako za mene, starijeg gamera, tako i za sve mlađe koji vole da budu deo nečega bajkovitog i sjajnog.

The Plucky Squire (PC - Steam)
9