Warhammer 40,000: Space Marine 2 – recenzija

Jonas Watzata
9.6
Warhammer 40,000: Space Marine 2 - recenzija

Rijetko se dešava da nastavak igre nadmaši original, bolje rečeno, samo nekoliko franšiza je to uspelo. Takođe, retko se dešava da nastavak koji izlazi deset godina i više nakon prvog dela zadrži isti način razvijanja priče, strukturu igre i gejmplej.

Svi se okreću ka igrama sa otvorenim svetom, više, bolje, veće u najavi, što je često potpuno pogrešan pristup kada konačni proizvod izađe na tržište. Upravo zbog svega toga, Warhammer 40k Space Marine 2, nastavak sjajne igre iz 2013. godine, predstavlja pravo osveženje za trenutni izgled industrije.

Radnja se odvija 100 godina nakon prvog dela, ali svi koji su preskočili ovu fantastičnu igru iz 2013. godine biće poprilično dobro upućeni već na početku ovog naslova. Vi vodite Demetrijana Titusa, Spejs marinca koji je poslednjih sto godina služio u Death Squadu, specijalnoj jedinici zaduženoj za najteže misije u univerzumu. Posle sto godina službe u ovoj jedinici, Titus dobija poziv da se vrati u četu svemirskih marinaca. Vremenom ćete shvatiti zašto je to tako i šta je dovelo do toga da retko ko veruje Titusu, ali ga ipak svi poštuju.

Što se tiče gejmpleja, igra najviše podseća na Gears of War franšizu, što je donekle i očekivano. Prvi deo, koji je izašao 2013. godine, vukao je dosta inspiracije iz Microsoftove franšize, tako da Space Marine 2 nastavlja tim putem, što je s jedne strane jako dobro, mada, Gearsi su dosta toga “pozajmili” iz Warhammer 40k franšize, tako da sada pravimo puni krug inspiracije. Takođe, struktura igre je iznenađujuća kada se pogleda trenutno stanje industrije, jer se retko ko odlučuje da napravi ovako linearnu, fokusiranu igru, gde imate jedan cilj i idete ka njemu. Upravo zbog toga, Space Marine 2 po strukturi i gejmpleju deluje kao igra koja je izašla pre desetak godina, ali ne u lošem smislu. Nedostaju nam ovakva iskustva, jer developeri u poslednjih nekoliko godina misle da je veće i više uvek bolje. Igra se fokusira na ono što je najbitnije igračima – akciju, prikaz i pravi spektakl.

U kampanji vodite Titusa, Primarijus spejs marinca koji verno obavlja svoje zadatke, jedan po jedan. Tokom igranja ćete osetiti težinu ogromnog spejs marinca kojeg vodite, prilikom trčanja, eliminisanja raznih neprijatelja i, naravno, pucnjave. Svaki trenutak igre je jednostavno sjajan, od efekata, kontrole oružja, do svega što možete raditi na nivoima. Igra je toliko fantastična da se već na prvom nivou možete diviti celoj sceni koja je prikazana. U Space Marineu ste jedan od najjačih pešadijskih jedinica koja služi Caru, ali ste ipak deo jednog ogromnog rata koji besni ovim univerzumom, i igra vas na to podseća svakog trenutka. Ipak, zbog celokupnog haosa oko vas, često ćete biti fokusirani samo na to da obavite svoj zadatak i uspešno završite misiju.

Titus će kroz misije moći da bira razna oružja koja će koristiti, a koja se međusobno dosta razlikuju, kako po kontroli, ubojnosti, tako i po efektima i izgledu. U prvim misijama ćete biti ograničeni na nekoliko delova opreme, ali kako napredujete, vaš arsenal će se širiti. Na svakom kontrolnom punktu ćete moći da promenite oružje, tako da, ako poginete i igra vas vrati na poslednji kontrolni punkt, možete promeniti svoj loadout u zavisnosti od toga protiv koga se borite. Na početku ćete se boriti protiv Tirana, rase koja najviše podseća na mešavinu Zergova iz StarCrafta (čija je inspiracija Warhammer 40k) i Aliena iz istoimene filmske franšize. Kako budete napredovali kroz igru, susretaćete nove vrste neprijatelja, mada bi i samo Tirani bili dovoljni, jer ćete susresti toliko različitih vrsta da će vam oni biti sasvim dovoljni.

Ono što me oduševilo odmah na početku je veličina scene i svega što se dešava u njoj. U prvoj misiji, kao spejs marinac, bićete u gradu koji je pod opsadom Tirana, i videćete ih apsolutno svuda. Pomislio sam kako je scena odlično odrađena, kako su te tiranidske jedinice, kojih ima na hiljade i koje su negde u daljini, savršeno urađene, a onda je usledio spektakl. Svaka ta jedinica je neprijatelj u igri, ništa nije prerenderovano tokom gejmpleja i sve što vidite na nivou može doći do vas. Tako su u jednom trenutku bili kilometrima udaljeni od mene, dok su u sledećem trčali preko zidova i napali nas, njih nekoliko stotina. Taj trenutak je bio očaravajući, količina neprijatelja u sceni i trenutni osećaj nemoći, a onda i oslobađajući osećaj kada shvatite da ste vi spejs marinac i da vas apsolutno ništa ne može zaustaviti.

U igri postoji glavna kampanja za koju će vam trebati oko desetak sati da je pređete. Pošto je ovo rat i stalno se pominju i drugi odredi svemirskih marinaca koji se bore i pomažu Titusu na drugim misijama, biće vam dostupan i Operations mod, u kojem ćete voditi spejs marince baš na tim sporednim misijama, a priče se međusobno nadopunjuju i ispunjavaju. Imaćete ukupno osam operacija koje možete završiti. Kako kampanju, tako i operacije, možete igrati sa dva prijatelja. Pored kampanje i co-op moda, tu je i multiplejer, da dodatno začini celokupan haos prikazan u igri, tako da ovde imate apsolutno sve što poželite igrati.

Space Marine 2 je jedna od najboljih igara ove godine. Fokusirana, prelepa, jednostavna i brutalna, iskustvo koje nam je toliko nedostajalo, i hvala Focusu i Saberu što su se odlučili za ovakav pristup igri. Prosto je neverovatno da se svi udaljavaju od ovog recepta za pravljenje igara, ali nakon fantastičnog Astro Bota i sada Space Marine 2, nadamo se da će se više razvojnih timova vratiti ovako jednostavnijem izvođenju.

9.6
Priča 10 od 10
Zabava 10 od 10