Arcade Paradise VR – Recenzija

8.5
Arcade Paradise VR (Meta Quest 3)

Deca 80ih i 90ih sigurno pamte koliko su sati provodili u igraonicama i to ne onim sa playstation konzolama kao danas, već sa pravim velikim arkadama, koje su puštale tada magične igre gutajući žetone. Jedan žeton, jedan run, pa uradi najviše koliko možeš sa par života, to je bila filozofija svega. Baš zbog toga skoro svi mi klinci smo maštali o tome da imamo svoju igraonicu, sa omiljenim arkadama koje možemo igrati kad hoćemo, kada nismo ograničeni žetonima, životima, polu pokvarenim palicama i dugmićima koji ne reaguju uvek na stisak.

Već sam ranije pominjao koliko su VR igre imersivne, koliko vas uvuku u ceo taj svet koja igra vama predstavlja. Ova igra nastavlja taj trend, poprilično uspešno i dobro, jer vam pokazuje put od dna života glavnog lika sve do velike slave i pravljenja najboljeg arcade kluba King Wash kako vreme prolazi.

Započinjete priču u koži Ashley, mlade devojke koja jednostavno nema sreće sa poslom. Nasledila je King Wash, perionicu veša koja ima par arkadnih kabineta zabačenih u uglovima perionice. Na početku vam je zadatak poprilično jednosavan, morate da napravite što više novca sa svim šta vam je dato. Tako da Ashley će na početku čistiti perionicu, ubacivati veš u mašine i sve sitne i nebitne stvari koje jednostavno mora da završava kako bi finansijski stala na noge. Mehanika tada počinje da sija, jer iako ovi poprilično prosti poslovi, su odlično prenešeni u VR okruženje. Moraćete da sakupljate đubre koje je razbacano, za to morate da primenite „silu“ u VR-u kada bi želeli da pokupite nešto i odnesete do kante. Veš u mašinama ne možete samo trpati, već morate odvajati, kao u pravom životu, po bojama, po temperaturi na kojoj je potrebno da se menja i ubacivati prašak i sve ostalo šta je potrebno da on bude dobro opran. Jer, ako ne budete radili svoj posao kako valja, nećete dobiti keša koliko bi ste želeli.

Dobar primer toga je svakodnevna aktivnost koja mi nije bila toliko potrebna u VR-u je čišćenje WC-a (bš jeste, znate već). Na konzolnoj verziji jednostavno ste pritiskali dugme A da ga očistite, ali ovde morate uhvatiti četku i očistiti fleke, i ne znam da li mi je zaista potrebno da budem toliko blizu prljavog virtuelnog WC-a da bih više uživao u igri.

Drugi problem s kojim se suočavate, posebno tokom segmenata sa pranjem veša, je “VR jank” koji biste mogli očekivati. Brojači na veš-mašinama i sušilicama mogu se zaglaviti ili izgledati kao da iskaču sa mašine, a vaša ruka često može zapeti na jednim od vrata koja mogu biti veoma komplikovana za zatvaranje kako biste mogli da pokrenete mašinu. Ti problemi su nekako učestaliji kako vreme prolazi, ali nekako se naviknete na njih, iako realno, u trenucima mogu da ubiju tu imerziju jer jednostavno, tako život ne funkcioniše, ne glavi vam se ruka na određenim objektima i nije vam problem da kliknete određeno dugme, naravno ukoliko niste baš pijani.

Cela poenta na početku je da Ashley sakupi dovoljno novca kako bi kupila dodatne arkadne kabinete i ceo ovaj njen proces je odlično prenešen u ovoj igri. Ovaj naslov ima non-VR verziju, ali ova igra jednostavno sija u virtualnoj realnosti, bukvalno kao da je osmišnjena za nešto ovako, jer ispunjava fantaziju pravljenja kabineta od najobičnijeg, najjedonstavnijeg posla, sve do velike slave i pravljenja velikog arkadnog biznisa.

Mada, sve mane padaju u vodu kada krenete da kupujete arkadne kabinete i proširujete svoju igraonicu. To su trenuci i kada krećete da se prebacujete sa posla čistača u posao biznismena kako vreme odmiče. Svi arkadni sistemi su predobro odrađeni, grafički odlično prenešeni u ovaj virtuelni svet i jednostavno je pravo uživanje sakupljati ih krvavo zarađenim novcem u igri i naravno igrati se na njima kada budete imali vremena u igri.

Ova igra odlično prenosi taj osećaj manjka vremena i nepostojeći balans između posla i zadovoljstva. Toliko ćete u igri provoditi vremena da skockate svoju igraonicu da nećete imati ni malo vremena da se igrate na arkadama, iako ih posedujete. Isti slučaj kao i u stvarnosti, kada imate toliko igara koje možete igrati a jednostavno, nemate kad. Tako da Arcade Paradise VR odlično prenosi tu modernu patnju pomešanu sa savršenom nostalgijom devedesetih, bukvalno kao ni jedna igra do sada.

Kada sam krenuo da igram ovaj naslov, nisam znao da se radi o simulacii pokretanja biznisa, u neku ruku bih rekao i simulaciji stvarnog života, očekivao sam da ću imati arkade na kojim ću moći da se igram kada god poželim. Ali posle igranja ovog naslova, nekako sam bio zahvalan svemu šta sam radio u igri, jer onda je uživanje u arkadama i njohov sakupljanje u igri bilo prava nagrada posle mukotrpnog celodnevnog čišćenja vecea ili sušenja veša, što mrzim naravno i u stvarnom životu da radim. Igra odlično prenosi taj osećaj nagrade kada sve završite sa svoje dnevne to do liste koje dobijate svakog jutra, kako bi imali par trenutaka dana da uživate u onome šta najviše volite, a to je da se igrate.

Čudno je pričati o igri kao o stvarnom životu i zanimljivo je to što ove iste stvari ne bi radili u stvarnom životu ali eto, ovde je interesantno završavati ih, jer imate eto neki kratkoročni cilj i nagradu posle svakog taska. Sada se pitam, da li bih češće čistio svoj stan i ribao WC šolje u njemu da mi neko plaća za to onoliko koliko mi je potrebno da poukupujem nekoliko arkadnih kabineta posle kratkog vremenskog perioda. Mislim da bih verovatno to i radio, bolje rečeno, ko ne bi!

Arcade Paradise VR je odlična simulacija svega i svačega, a najbolje od svega simulacija pravljenja arkadnog kluba od King Wash perionice. Pokazuje koliko je truda i žrtvovanja potrebno kako bi napravili svoju arkadnu igraonicu i kroz šta je potrebno sve proći. Najbolje od svega je što ništa od toga nije mukotrpno i teško za raditi, već je eto jednostavno tu i koliko bi neki taskovi bili nezamislivi u stvarnom životu, toliko su ovde zabavni, čak i čišćenje WC šolje! Svako ko voli arkade, voli simulacije i da se izgubi u neki VR svet, Arcade Paradise VR je savršena igra za to. Najbolje od svega je što je igra od danas dostupna na Steam i PlayStation platformama, naravno VR izdanje za SteamVR i PSVR2. Tako da, šta ćekate, zavucite rukave i krenite da ribate šolje kako bi kupili svoj prvi Pac-Man kabinet!

Arcade Paradise VR (Meta Quest 3)
8.5
Gameplay i Mehanika 9 od 10