Gravity League VR – Recenzija

8.7
Gravity League VR (Meta Quest 3)

Oduvek su mi pričali da su fitness igre u VR-u prosto sjajne, nikada im nisam verovao. Ako možemo da računamo Beat Saber kao po malo fitness igru, rekao bih da je okej, iako se meni više svideo Synth Raiderz. Baš zbog toga što je više physical što bi rekli. Mnogo više pokreta, znači više znojenja što znači – u zdravom telu zdrav duh, uh! A onda sam čuo za Gravity League VR. Naslov koji je bio dostupan od prošle godine preko App Laba ali koji premijeru na Meta Store-u ima danas. Mada, ja sam baš saznao za igru u tom limbo momentu, kada nije bila dostupna ni na App Labu ni na Meta Store-u zbog priprema za zvanični launch. Mada, divni ljudi iz Blue Duck Studios su mi omogući da igram igru u tom limbo periodu i pošteno se preznojim.

Jednostavno rečeno, Gravity League je VR igra u kojoj morate da radite apsolutno sve, mašete rukama, što jače to bolje, saginjete se, ljubite pod sa vremena na vreme, po malo i skakućete, sve kako ne bi primili gol ili kako bi sprečili da vaš protivnik poentira. Premisa je poprilično jednostavna. Vi se nalazite u tunelu koji podseća na kvadar? valjda… i imate jednu loptu koju morate pošteno da uradite kako bi se našla iza protivnika sa suprotne strane. Kao što rekoh, poprilično jednostavno, zar ne? Fora je u tome da što jače udarite loptu, to ona brže putuje do protivnika. Gravitacija u ovoj igri je totalno luda, tako da ne važe pravila kao u normalnom životu, već se radi nešto blizu nulte gravitacije, samo sa malim tvistom. Lopta ipak ima težinu ili nešto jednostavno utiče na nju da se ne kreće bez otpora u svakom trenutku, tako da može poprilično da uspori ako je ne udarite poprilično jako.

Kao što sam rekao, nalazite se u nekoj vrsti cevi, tako da sve oko vas je prostor koji morate da branite kako protivnik ne bi poentirao. Sada na vama je da zadate što teži udarac koji će prevariti protivnika, a i isto tako, da budete što brži kako ne bi dozvolili protivniku da postigne pogodak. Ovo znači, kao što sam rekao, aposlutno sve. Saginjanje, čučanje, padanje na kolena, skakanje, istezanje, apsolutno sve šta je moguće da uradite to ćete i uraditi, ukoliko ste zagriženi i kompetitivni kao ja i ne želite da prepustite protivniku ni jedan poen. Mada, to je poprilično teško, jer je potrebno da totalno uđete u igru kako bi zaboravili da nosite VR naočare, što neće biti poprilično teško jer vas igra savršeno uvlači u nju. A tada, samo morate paziti da li je nešto lomljivo oko vas i da imate nešto mekano u slučaju da vas igra ponese i vi skočite previsoko ili previše u stranu, kao što sam ja jednom uradio.

Sada, što je ovo meni toliko dobro? Jednostavno pitanje, jednostavan odgovor. Nisam igrao igru u VR-u od koje me je sve bolelo kao nakon igranja ove. Ruke, noge, leđa, zadnjica, apsolutno svaki deo tela. Iamo sam osećaj kao da sam završio neki zahtevni trening u teretani, a da ne podsećam to da sam bio gola voda. Sada za mene je ovo definitivni plus, jer me je igra naterala da radim nešto što inače se nikada ne bih setio da uradim u pravom životu, tj da vežbam. Ovde jednostavno zaboravite šta radite, jednostavno želite da pobedite i trudite se maksimalno kako bi to i učinili.

Već na početku vam igra poprilično lepo i jednostavno objašnjava šta sve nudi, i ma koliko to jednostavno sve delovalo, toliko je teško za masterovati. Imate nekoliko vrsti rukavica koje možete koristiti kako bi udarali loptu i kako bi ona brže ili sporije letela. Imate defanzivne, ofanzivne i neutralne rukavice. Svaka je dobra za određene stvari i najbolje je kombinovati ih sve u zavisnosti protiv koga igrate, ili na kom nivou težine. Vidite, ovo jeste party igra, igra za dva igrača, ali je sasvim okej igrati je i samostalno protiv AI protivnika. Problem je u tome što AI protivnici retko greše, čak i na Challenging težini, što je srednja težina u igri. U prvom meču sam izgubio 1:11 (igra se do 11 u normalnom modu) u drugoj 10:11, u trećoj jedva pobedio, tako da je potrebno vremena kako bi se navikli na apsolutno sve šta igra nudi, nađete fore i fazone i fizički se spremite za nastavak. Nakon prve sesije, nisam prestao sa igranjem zato što mi nije bilo zanimljivo, već zato što sam bio premoren.

Još jedna odlična stvar je to što je igra totalno besplatna! Okej, ne svi modovi u njoj, ali Exibition Match kao i Online match su besplatni za sve one koji skinu igru. Ovo je odlična vest, a možete kupiti Story Mode i Party mode, zajedno za samo $14.99.

Story Mode je poprilično straightforward. Krećete od slabijih protivnika, potrebno je pobediti sve do poslednjeg nivoa na određenoj težini gde vas čeka boss. Nakon toga, nastavljate na drugom nivou. Lepo je napomenuti da je ambijent na sakom nivou totalno drugačiji, tako da kada pobedite na početku nekoliko protivnika, igra vas seli u totalno drugo okruženje. Svako okruženje je baš odlično odrađeno i prati ga još bolja muzika koja totalno uvlači u ovu fizičku aktivnost. Single Player Mode je odličan za one koji žele da krenu polako, od najlakše težine do masterovanja ove igre. Jeste da to možete uraditi sve i u Exibition Matches, ali preko SP moda ćete moći da dobijete više EXP poene, da se levelujete brže, a to znači i da otključate stvari koje vam igra nudi još brže nego do tada.

Drugi mod koji se plaća je možda i zanimljiviji – Party Pack. Ovo su igre koje su zanosane na istoj mehanici, samo što je cilj u trenucima drugačiji. U Double Trouble igrate sa dve lopte istovremeno i potrebno je da postignete više golova od protivnika, ali dve lopte baš umeju da zakomplikuju stvari u određenim trenucima. U Pool Party igrate sa loptama nalik onim za bilijar, čak i kada ih udarite zvuči kao da ste udarili bilijarsku kuglu. Fora kod ovog moda je što svaka lopta ima vrednost broja na sebi, što isto ume da zakomplikuje situaciju. A da još jedan sajajan detalj je to da igru u ovom slučaju igrate na bilijasrkom stolu, isto u toj takozvanoj cevi, ali ambijent je totalno bilijar fazon. Tu je i Bullseye Showdown, a u njemu je potrebno da poentirate što bliže centru sa one strane koju brani protivnik, što deluje kao nemoguća misija, ali kada se lopta brzo kreće, apsolutno je sve moguće uraditi. Ili recimo, ako protivnika ponese igra i završi na podu ili krevetu kao što se meni desilo.

Igru je moguće igrati i 2 na 2 na nivou koji je malo širi, što znači još veći haos, jer ovo ne može da se uporedi recimo sa tenisom ili stonim tenisom. Jednostavno, mnogo je brže i dinamičnije jer pokrećete celo telo i neočekivane situacije će se sigurno desiti, kad tad. Mislim vidite, nisam ni naveo sve modove i stvari koje možete otključati i prilagoditi vašem igranju, ali najbolje je da probate igru i otkrijete sve sami.

Blue Duck Studios je maksimalno posevećen da donese što više modova u budućnosti njihovoj zajednici. Stalno se organizuju turniri i takmičenja na njihovom discordu i prosto me je oduševilo koliko je ovaj njihov mali univerzum živ. Igra je totalno besplatna na Meta Quest Storeu i uskoro na Steamu, tako da ako već niste, uskočite u ovaj naslov i spremite se za sutrašnju upalu, jer verujte mi, dobićete je, ma koliko bili u kondiciji.

Gravity League VR (Meta Quest 3)
8.7
Gameplay i mehanika 9 od 10