Astor: Blade of the Monolith Recenzija

8
Astor Blade of the Monolith

Retko kada se desi da me neka igra kupi prvim trailerom toliko koliko je to uradio Astor Blade of the Monolith. Igra čije sam predstavljanje video na Xbox prezentaciji pre nekih mesec dana, koja mi se odmah svidela i jednostavno, morao sam da je odigram. Ima nešto u tom cartoonish predstavljanju i svetu koji je podosta sličan Horizon Zero Dawn igri. Neću da kažem da je C2 Game Studio prekopirao HZD, ali je definitivno vukao inspiraciju odatle, što se i vidi dok uživate u ovom divnom svetu. Čak i pored toga, igra mi je bila i više nego originalna, svoja nekako, zanimljiva, interesantna, i uživao sam je igrajući, pa od prvog i do poslednjeg minuta.

Igra se dešava u prelepom svetu Gliese, drevna rasa je nekada mirno lutala zemljama i stvorila svesne ratnike poznate kao Diokek. Međutim, drevna rasa je nestala, ostavljajući Diokeke da žive umesto njih. Svesna bića su živela u harmoniji – to jest, dok se iznenada nije pojavio neobičan Hiltsik i počeo da narušava mir koji je dugo obavijao Gliese. Vi igrate kao Astor dok se bori protiv Hiltsika na svom putovanju kroz svet Gliese dok pokušava da otkrije misteriju nestanka svojih stvaralaca. Njegovo putovanje će ga dovesti do Monolita, drevne strukture za koju se kaže da sadrži nezamislivu moć koja bi mu mogla dati snagu da se oslobodi zle invazije Hiltsika. Postanite Astor i spasite planetu uz pomoć Mača Monolita.

Astor je akciona RPG igra, i ono šta je najbolje u igri je definitino njegova gameplay mehanika. Tu su brza i fluidna borba, dobra akcija i intuitivne zagonetke koje trebate rešiti. Počinjete sa mačem i možete napadati neprijatelje lakim ili teškim napadom, koje možete povezati da biste stvorili kombinacije. Dok to radite, vaš damage multiplier se povećava, a vaši napadi postaju jači kako kombinacija odmiče. Na odbrambenoj strani, imate shield block i dodge da biste izbegli nadolazeće napade. Blokiranje neposredno pre udarca neprijatelja računa se kao pariranje, privremeno zapanjujući neprijatelja i sve unutar određenog radijusa. To vam omogućava da oslobodite svoj nagomilani bes i proširite svoje kombinacije za desetak udaraca, pa ako imate brze reflekse i disciplinu, igra vas nagrađuje shodno tome. Jedini način da dopunite HP je ubijanjem teških neprijatelja ili uništavanjem zelenih kristala rasutih po mapi. Takođe postoji i mala rezerva koju možete napuniti i koristiti usred borbe u slučaju da ste u kritičnoj poziciji. Kombinovano sa fluidnim sistemom pariranja, ovi mehanizmi osiguravaju besprekoran borbeni doživljaj gde ste uvek u interakciji i u napadu.

Kako napredujete u igri, naići ćete na Power Enhancments Orbs. Ovi orbovi služe kao kontrolne tačke gde možete sačuvati svoj napredak i steći nove veštine za borbu. Veštine uključuju magične predmete poput Resurrection Crystals i različite sposobnosti. Te sposobnosti su podeljene u dve kategorije: one koje poboljšavaju vašu borbenost putem oružja i one koje koriste vaše prirodne talente. Da biste otključali ove veštine, sakupljajte Red Orbs porazom neprijatelja i pronalaženjem Monolithic Shards skrivenih na terenu. Jedinstvena karakteristika igre je Spirit Realm. Ovaj svet možete koristiti kako za istraživanje, tako i za borbu. Kada pređete u Duhovni Svijet, otkrićete skrivene platforme i tajne oblasti koje možete istraživati dublje. U borbenom režimu, ulazak u Spirit Realm povećava vašu napadnu moć, ali smanjuje vaše zdravlje na pola i neprestano troši vašu izdržljivost.

Astor odlično koristi Unreal Engine za kreiranje sveta, pružajući igračima jake boje sa kombinacijom cartoonish okruženja za istraživanje i neprijatelje za pobediti. Strukture su ili veoma primitivne ili odgovarajuće ciklopijske. Dizajn stvorenja i likova izgleda kao da se uklapa u svet u kome se igra i dešava, iako izgleda da postoji nedostatak raznolikosti stvorenja u divljini kako odmičete u igri. Postoji malo više raznolikosti među tipovima neprijatelja, ali nije baš tako raznoliko kako se čini da bi trebalo da bude u nekim aspektima. Upotreba specijalnih efekata i nekih privlačnih delova Unreal Engine-a je lepo urađena. Nije da vam oči iskaču i vilica pada, ali prilično dobro funkcioniše.

Jedini problem u istraživanju i svetu je ustvari mapa u igri. Jedina svrha koju izgleda da ima je da vam pokaže koliko kolekcionarskih predmeta i izazova ste pronašli. Pokazuje stilizovanu reprezentaciju područja, ali ne daje nikakve detalje, što je čini potpuno beskorisnom kao mapu. Pored toga, user interface je prilično minimalan ali osnovno koristan. Pored standardnih elemenata je tu i neka vrsta grubog kompasa koji vam pomaže da se orijentišete u opštem pravcu vašeg sledećeg cilja.

Svet u kome luta Astor je dobro napravljen. Impresivno je veliki za indie igru, i iako se “sintetički život koji je ostavio izumrlo čovečanstvo” lako može odbaciti kao kliše, sada nakon Horizon Zero Dawn naslova,  postoje trenuci koji se ističu, dungeon na početku za koju shvatite da je ostatak prirodnjačkog muzeja. Narator ne ostavlja mnogo prostora za suptilnost kada se uključi, ali na kraju dana Astor razvija sopstveni identitet uprkos svojoj konvencionalnoj strukturi. Postoji tona lokacija za istraživanje. To je jedan od dobrih stvari u igri, sa nekoliko jedinstvenih bioma koji su neverovatno lepi u ovom stilu umetnosti. To je mnogo onoga što me je privuklo u trejleru, i nije razočaralo. Hladna i snežna planina, travnate doline, stenovite pećine Kristalnog Skloništa koje služe kao vaš centar, sve su to odlični primeri nekoga ko se zaronio u dizajn i uložio puno truda. Moglo bi se koristiti malo više dubine kada je reč o radu na imovini, kao kada postoji nekoliko pramenova trave koji ili trebaju prijatelje ili ih uopšte ne bi trebalo biti, ali u celini, lepota sveta je ogroman plus.

Igra nije savršena, ima svojih mana, kao što su pacing recimo, taj neravnomerni osećaj napredovanja dok prelazite igru, ali to nije ništa šta bi vam ubilo uživanje. Za jednu indie igru, smeštenu u ovako ogrmnom svetu, ovo je čist win što bi rekli, tako da ko god voli hack & slash avanture iz trećeg lica, dopadljivu graifku, predivan svet i zanimljivu premisu kao što je u ovoj igri, mora je probati.

Astor Blade of the Monolith
8
Audio 7 od 10