NEON Squad Tactics – Recenzija

7.8
NEON Squad Tactics (Meta Quest 3)

Nikada nisam voleo tabletop igre, iliti da budem iskren, nikada nisam imao neko veliko društvo da bi ih zavoleo, s tim nisam ni imao prilike da se bolje upoznam sa njima. Ceo koncept mi se jako sviđa, sem te činjenice da je potrebno da igraš sa nekim. Mislim, nemojte pogrešno da me razumete, nije to loša stvar, ali to ujedno znači i socijalizovanje sa drugim živim bićima, tako da… Možda neki drugi put. Ali, kada sam shvatio da tabletop igre postoje u VR-u, to je već bilo nešto drugačije. Tada ne moram da igram sa nekim, već protiv kompjutera. Okej, bilo bi kul igrati protiv živih ljudi, ukoliko igra podržava multiplayer, jer u ovom tipu tabletop igranja, socijalizacija nije toliko potrebna. Da se razumemo, nisam anti-socijalan, ali jednostavno kada krenem sa nekom igrom, pretežno volim da uživam sam u njoj. Okej, možda jesam malo…

Znam za jednu tabletop igru u VR-u pod imenom DEMEO i ljudi je i dan danas hvale, i verujem da ću da je overim nekada. Ipak to je igra koja je zasnovana na epskoj fantastici, što nije moja omiljena stvar. Kada sam čuo da izlazi NEON Squad Tactics, bio sam oduševljen jer je mešavina svega šta stvarno volim. Cyberpunk okruženje, taktička borba nalik XCOM-u kao i činjenica da ste vi u tom virutelnom svetu, da možete da uhvatite figure, gledate ih izbliza i divite im se. Tako da nije bilo upitno da li ću zagristi za ovu igru.

Kada sam dobio igru, to je bila druga priča. Mislim ko ne bi voleo igru čija radnja se dešava u cyberpunk kafiću, sa neonskim osvetljenjem u kojem je DJ robot, barmen robot i vi uživate u igri na velikom digitalnom stolu ispred vas koji vam daje overview apsolutno celokupne mape na kojoj ćete igrati određenu misiju. Cela prezentacija na početku mi je bila totalno simpatična da sam samo želeo da nastavim, a onda je došao tutorial. Moram priznati, da nije bio toliko inspirativan jer je glas osobe koja je prezentovala sve šta igra nudi, bio neubedljiv. Skoro pa mi se činilo kao da je neko snimao mobilnim telefonom i onda to ubacio u igru kao voiceover. Mada glasovi u ovoj igri nisu bitni koliko i njena suština.

Kada je igra krenula, sve šta sam video mi je bilo i više nego poznato iz XCOM franšize i drugih sličnih igara. Ispred vas imate mapu na kojoj se dešava određena misija. Dobijete nekoliko jedinica koje se razlikuju po sposobnostima koje imaju, po oružjem koje nose i naravno ubojitosti. Potrebno je rasporediti ih kako bi započeli misiju i tada sam nastavio da se divim samom dizajnu. Vidite, mapa sama po sebi nije bila toliko inspirativna. Svuda preovladava ta neka plaa neonska boja, koro pa kao druge boje ne postoje, ali kada malo zaronite u nju, u bukvalnom prevodu te reči, stvarno možete glavom da dođete do asfalta na mapama, tada vidite te sitne detalje koji će biti jako simpatični svim igračima. Isto tako, svaku figuru iliti lika iz vaše jedinice koje raspoređujete možete uhvatiti i gledati iz svakog ugla. Jedna stvar mi se jako svidela. Figure kao i svaka figura deluju beživotno jelte, krute i u jednom položaju, ali kda ih postavite na određeno hexagonalno polje, one jednostavno ožive, počnu da se pomeraju. Sve do trenutka kada ih vi ponovo uhvatite, tada figure postanu jelte figure, a onda kada ih postavite, ponovo ožive. Sve ovo je jako lepo za gledati i diviti se. Pošto sam nov u VR-u, još uvek se oduševljavam sitnim stvarima, a sviđa mi se činjenica da skoro svi developeri ubace nešto šta bi eto, dirnulo igrače u nekom smislu.

U igri imate 8 likova koje možete birati da budu u vašem squadu. Svi se razlikuju, od abilities koje imaju preko tipa jedinica, healer, damage dealer i tako dalje. Svake od njih možete nadograđivati sirovinama koje sakupljate u toku misije. Kada levelujete vaše likove, uvek možete izabrati jednu od dve nadogradnje koje su ponuđene. Ovo će definisati njihovu ulogu u bitkama, a možda će neke i totalno konvertovati u druge klase. Upgrade sistem je jednostavan, ali sa druge strane zanimljiv i jako upotrebljiv. Potrebno je nadograđivati jedinice i prilagođavati ih za svaku sledeću borbu, jer u poslednjoj trećini igre, težina će znatno porasti.

Kada krenete sa bitkom, svaki od vaših likova ima po dve akcije pre nego što završi svoj turn. Tako da možete da se krećete po mapi, bacite defensive skill, određeni boost, nebitno da li to bilo samo na jedog lika ili na ceo tim. U odnosu na vaše neprijatelje na određenim nivoima, potrebno je isplanirati i akcije. Igra nije složena i duboka kao recimo XCOM naslovi, ali pruža dovoljno izazova sa svime šta pruža da bude zanimjiva kako onim hardkor igračima, tako i kežualcima koji tek ulaze u ovaj svet.

Pošto se igra dešava u cyber baru, u toku partije možete otići do barmena i naručiti određene koktele. Jako mi se svidelo što ti kokteli su ustvari boostovi za vaše likove u toku partije. Damage boost, defensive boost, dodatni potezi, zažtita u nekoliko turnova, apsolutno sve je tu. Kupujete ih valutom koju ćete zarađivati u igri i ovi kokteli mogu baš da promene tok bitke u određenim trenucima, tako da kada budete igrali, ne zaboravite na ovu stvar.

Kontrole su kao što sam rekao poprilično intuitivne. Vaše likove možete uhvatiti  i rasporediti ih po nivou, naravno sve u okviru njihovih mogućnosti. Kada selektujete igrača, iz desne ruke će vam izaći akcije koje možete koristiti, nekoliko vrste napada ili aktivne mogućnosti. Mapu možete okretati i zumirati sve u zavisnosti kako vama odgovara. Dok igrate sami, oko virtuelnog stola na kome igrate ćete biti samo vi, ali ukoliko igrate u online multiplaeru, tada ćete videti druge avatare koji će predstavljati druge igrače.

Kada smo kod toga, igra podržava 4 igrača i coop modu igranja što je stvarno sjajno. Jedini problem je što misije koje igrate i završite u ovom modu se neće zabeležiti kao završene u progresiji vašeg story modea. Ali sve sirovine i stvari koje sakupite u tim misijama, možete koristiti u vašem single player progresu, što jeste dobra stvar. Ako se nekada zaglavite na određenom nivou, a fali vam nekoliko stvari kako bi nadogradili određenog lika iz vašeg squada koji bi mogao da prelomi tok borbe, možete lagano uploviti u multiplayer ili coop, sakupiti sve šta vam je potrebno, nadograditi svog lika i onda nastaviti svoj progres. Ovo nije cheating, mada jeste super stvar umesto forsiranja jedne te iste misije iznova i iznova dok je nekako ne pređete. Olakšava, to je tačno, ali ne u smislu da vas čini prejakim, već eto, samo vas boostuje malo.

Pomenuo sam da grafički na početku izgleda dosta primamljivo i interesantno. Problem sa tim je što kako igra odmiče, nekako će vas forsiranej istih boja poprilično smoriti. Ta plava boja, ma koliko kul delovala na početku, će nekako postati baš to, monotono plava. Pored toga, svi detalji kojima ste se divili na početku će nastaviti da se pojavljuju kasnije, tako da nema previše varijacija mapa na kojima igrate, naravno sem drugog rasporeda objekata na njima. Nije da smeta, nego jednostavno nije previše inspirativno pogotovo ako dosta vremena provedete u igri.  Pored toga, glasovna gluma, okej pored ne toliko inspirativnog tutorijala jeste u neku ruku solidna. Neke jedinice odlično završavaju posao, dok druge zvuče smoreno u određenim trenucima. Sada mene zanima da li je ovo odrađeno po dizajnu ili je jednostavno veliki jaz između glasovnih glumaca po jedinicama, mada verujem da to nikada neću saznati.

Neon Squad Tactics mi je jako lepo legao, ali moram da napomenem da je ovo moja prva potezna strategija u VR-u. Još uvek treba da probam ostale naslove koji svi hvale. Jeste da kvalitet izrade nije top notch što bi rekli, ali ono šta nudi je poprilično lepo odrađeno. Pored toga, cena igre je samo $14.99, a za taj novac ćete dobiti sate i sate odlične zabave. A ukoliko odlučite da se oprobate u multiplayeru, tek ćete tada shvatiti da je cena smešna u odnosu na sve šta igra nudi.

NEON Squad Tactics (Meta Quest 3)
7.8
Muzika i Atmosfera 8 od 10