Prijavi se

Registruj se

Shadow Warrior 3 – recenzija

Shadow Warrior 3 je pucačina iz prvog lica napravljena za one koji žele da se pucaju sa hrpom demona u malo neozbiljnijem svetu.

Shadow Warrior 3 počinje tako što se glavni lik u donjem vešu dere i psuje zmaja koji predstavlja glavno zlo. Čudan početak recenzije, a i igre. Iz ovog možete zaključiti da se ovde ne radi o preterano ozbiljnoj igri, ali ne mora igra da bude ozbiljna da bi bila dobra. Cena je visoka, a da li su je developeri opravdali i da li vredi novca, saznaćete u nastavku.

44,99 EURAPCUredski primjerak

Čim ima broj tri u nazivu, logično je da je ovo neka 3. igra u serijalu i to i jeste. Radnja se događa malo nakon događaja iz druge igre gde se Kamiko transforimisala u zmaja koji je tu kako bi zapečatio kapiju između 2 sveta. Ono što me prvo iznenadilo je kako se Kamiko kroz igru ne pominje uopšte i umesto toga imamo zmaja koji pustoši ceo svet, a Lo Wang, kog kontrolišemo, se fokusira na ubijanje već pomenutog zmaja. Jednostavno je priča glupa, ali niko ne igra ovakve igre zbog priče.

Jednostavno je priča glupa, ali niko ne igra ovakve igre zbog priče.

Shadow Warrior 3 je pucačina iz prvog lica napravljena za one koji žele da se pucaju sa hrpom demona u malo neozbiljnijem svetu. Pucačine se nikad nisu igrale zbog priče, već ih igrate kad želite da se opustite i propucate kamare demona. Prethodne igre iz serijala su takođe bile pucačine, ali ova je znatno drugačija, pogotovo od drugog dela. Drugi deo je znatno sporiji, dok je treći sve samo ne spor.

Zapravo, ne želim da Shadow Warrior 3 poredim ni sa jednim prethodnikom iz serijala, već ću paralele da vučem sa DOOM-om od koga se crpe mnoge ideje i sa kojim ima najviše sličnosti. Nažalost, na kraju ovo ispada kao jeftina verzija DOOM-a, ali o tome ću kasnije.

Nivoi su previše linearni

Borbe se vode na linearnim nivoima i kad kažem linearnim, mislim na pravo značenje te reči jer su izuzetno ograničeni. Možete malo skrenuti sa puta i tu naći neki dodatak za vaše oružje, ali opet, to je teško promašiti. Čak i da ih promašite, nije toliko bitno jer je kampanja vrlo laka. DOOM Eternal je po ovom pitanju bio znatno bolji jer je istraživanje bilo i te kako isplativo i niste trebali samo da pogledate u ćošak, već da idete u totalno drugom smeru i tu istražite ceo jedan deo levela.

Pozitivna strana levela je to što su dizajnirani za dobru zabavu tokom borbe jer ovde ideje borbe crpi iz DOOM Eternala gde se dobar fokus baca i na teren koji vam je saveznik i koji morate da koristite jer postoje elementi platformera. Imate dupli skok, skakanje po zidu, rotiranje i to je manje više sve što ste videli u DOOM Eternalu.

ASORtiman oružja nije velik, ali pucanje iz svakog oružja je dobro.

Wangov arsenal oružja se kreće od običnih poluautomatskih pištolja, pa sve do samostrela koji puca šurikene. Tu imamo i sačmaricu i još neke automatske puške i zaista pucanje iz svakog oružja predstavlja satisfakciju. Dobra stvar je što su ona postavljena tačno na delovima mape da vam osveže igru i ubiju dosadu koja počne da se stvara. Dizajn istih je dobar i zaista ne mogu da se žalim na to. Municija vam nije beskonačna, tako da morate da pazite na nju i da kombinujete više oružja, a ne samo da nađete jedno i samo njega koristite.

Municija kao i zdravlje je raspoređena na mapi i tako je možete skupljati, a alternativni način je da katanom ubijate neprijatelje koji će je potom ostaviti. Podseća vas na nešto ovaj koncept? Upravo je ovo bio sistem u DOOM Eternalu i sada vam je i valjda jasno zašto stalno vučem paralele sa tom igrom. Na neprijateljima možete da radite i finishere koji su vrsta završne animacije i tu ima zanimljivih stvari. Ako tako ubijete nekog slabog neprijatelja, od njega ćete dobiti neke slabe bonuse, dok ako ubijete nekog jakog neprijatelja moći ćete da iskoristite neki njegov deo tela kao privremeni dodatak oružju.

Kako vreme odmiče, struktura se raspada i ideje nestaju.

Nažalost, kako vreme prolazi, igra postaje sve gora. Postoji samo jedna finisher animacija za svaku vrstu neprijatelja što čini ovo samo na kratko dobrom idejom. Iako su arene dobre i raznolike, borbe kasnije kreću da testiraju vaše strpljenje jer je jedini način na koji igra otežava iskustvo to što povećava broj demona na ekranu. Od početka do kraja se borbe svode na ganjanje neprijatelja po mapi što i nije baš za pohvalu.

Nadogradnje oružja i karaktera se vrlo rano svode na nadogradnje zdravlja i municije i samim tim ubijaju ono što su kopirali iz DOOM-a, a to je da morate da menjate oružje često i da kombinujete sve što imate.

Protagnista je užasno naporan, a humor u igri je sve samo ne smešan.

Ako uspete da pređete preko svih gore navedenih mana, preko ovoga nećete. Developeri kao da su se trudili da protagonista učini ovo isustvo 2 puta gorim. Zapravo, ova igra vas kažnjava za svaki vaš uspeh. Nakon što sredite neprijatelje, Lo Wanga to prokomentariše sa svojim užasnim šalama koje su sve, samo ne smešne. Više puta sam razmišljao da samo preskočim neke neprijatelje kako ne bih morao da slušam Wangove glupave šale koje su uz smešan naglasak još gluplje. Da se odmah razumemo, jasno mi je da su ove igre poznate po glupim šalama, ali ovo je užasno.

Grafika u igri je znatno gora od one što je predstavljena u traileru. Jasno mi je da su traileri dosta sređeni kako bi se igra predstavila u što boljem svetlu, ali ovo je baš značajan pad kvaliteta. Sa druge strane, ne izgleda loše. Smeštena je u Japan koji je pun statua Bude, ali i sama ta okolina deluje ispodprosečno i neživo.

Zaključak

Smatram da ovde zaključak i nije potreban, ali želim da sumiram i kroz par rečenica da vam opišem šta je ovo. Shadow Warrior 3 je promašaj i to jedan veliki promašaj. Developeri su pokušali da kopiraju DOOM i tako dostave jedno malo neozbiljnije, ali zabavno iskustvo što nisu uspeli. Cena na Steamu je 45 eura, što je jedina stvar koja me nasmejala u vezi ove igre, jer mi je za prelazak trebalo 6 sati, a od toga nemate nikakvu potrebu da prelazite opet jer za razliku od Shadow Warrior 2, ovaj deo čak nema ni co-op mod.

Igra počinje Lo Wangovom depresijom, a završava se mojom, jer sam morao ovo da igram. Ako ste baš zagriženi fan serijala, sačekajte neki baš veliki popust i onda je kupite, a svi ostali samo dodajte još malo novca i kupite DOOM Eternal ili DOOM iz 2016. jer ćete dobiti mnogo bolje iskustvo.

+

dobre i zabavne borbe

+

solidan dizajn neprijatelja i oružja

Užasan humor

dosta već viđenih ideja koje su loše implementirane

prekratka igra

Shadow Warrior 3

newspaper

Vijesti

movie

Video

Flying Wild Hog

Devolver Digital

FPS/TPS

Mart 1, 2022

Respawn.ba je osnovan 2020. Godine sa ciljem da dovede gaming i IT u srca svih ljudi na balkanskim prostorima. Od tada trudimo se sa našim tekstovima, videima, recenzijama i kolumnama držati Vas informirane sa najnovijim vijestima iz čitavog svijeta!

Sada nam treba Vaša pomoć. Ukoliko nam želite pomoći na našem putu da Vas sve držimo informiranima, možete donirati i pomoći nam pri uzdržavanju stranice, servera i hostinga. Donacije nisu potrebne i mi ćemo svakako se truditi nastaviti raditi istim tempom i još boljom uslugom, no svaka pomoć, ma kako god bila mala, biti će vrlo cijenjena.

Nenad Divljakovic

Novinar

Preporučujemo