Prijavi se

Registruj se

SIFU – RECENZIJA

Pred izlazak Elden Ringa, hteo sam da igram nešto uz šta ću isključiti mozak i uživati u laganom iskustvu.

Tada mi je Adi ponudio da igram SIFU i napišem recenziju što je meni u tom trenutku bila win-win situacija jer sam očekivao da je SIFU baš ta igra u kojoj ću da isključim mozak i da polomim par kostiju svima koji mi stanu na senku. Gadno sam se prevario i zapravo sam ja ovde bio onaj kog su lomili.

39,99 EURAPCRedakcijski primjerak

SIFU je sledeći projekat koji dolazi od developera Absolvera i da budem iskren, lako se može primetiti da su isti ljudi radili na ovome. Izgleda vrlo slično i opet sa sobom donosi neke neubičajene ideje koje na izgled deluju glupo, ali to zapravo nisu. Absolverovu formulu i ideje SIFU koristi, ali ih dodatno unapređuje i daje jedno totalno drugačije iskustvo. Drugačije iskustvo po automatizmu ne znači da je i dobro, zato ćete u ostatku recenzije saznati o čemu se ovde radi i vredi li novca.

Priča je klasična za igru ovog tipa

Radnja počinje zbog događaja koji se odvio osam godina pre iste. Naime, glavni junak (ili junakinja, zavisi šta izaberete na početku) prisustvuje smrti svog oca i učitelja koje ubija grupa od 5 ljudi. Nakon toga nastupa onaj klasični i svima nama dobro poznati deo, a to je osveta za kojom protagonista teži. Dok se spremao za taj trenutak, našao je misteriozni medaljon koji mu omogućava da se vrati u život. Vraćanje u život ga košta mladosti što predstavlja jednu ključnu ideju kojom je igra prožeta. Znači, sa tim medeljonom i veštinama borbe on kreće na put da osveti drage ljudi i na tom put će napuniti 3 bolnice sa ljudima.

Jednostavno je ovo igra u kojoj ne marite za priču već gameplay koji je jednostavno odličan i predstavlja najsvetliju tačku. Objasniću zašto kako budemo išli dalje.

Vraćanje u život ga košta mladosti što predstavlja jednu ključnu ideju kojom je igra prožeta

Način na koji napredujete jeste kec u rukavu. Postoji 5 nivoa i na kraju svakog se nalazi jedan boss. Možda zvuči malo, ali bih čak rekao da je dovoljno. Zašto? Ovde ćete umirati mnogo, i kad kažem mnogo zaista to mislim i posle svake smrti ćete imati želju da se vratite i pokažete onom nabildovanom ko je glavni. Svaki put kad umrete, bivate vraćeni gotovo odmah, ali godinu stariji i iskusniji. Osim što će se starost primetit po izgledu protagoniste, cenu će platiti vaše zdravlje koje će se smanjiti, ali sa iskustvom dolazi nešto pozitivno pa ćete tako praviti više štete neprijateljima.

Glavni lik je samo čovek, zbog toga ne može da živi 300 godina koliko će vam biti potrebno za prelazak i zbog toga će se game over ekran pojaviti kad umrete u 70-im. Prolaskom kroz dobro dizajnirane nivoe ćete moći da pokupite poene koji su neophodni za otključavanje novih veština. Sa većim brojem godina možete izgubiti pristup otključavanju nekih veština. To je donekle logično, jer ne možete  baš naučiti čoveka od 65 godina neke poteze koje može da uradi neko sa 20.

Leveli su odlično dizajnirani i ponovni prolazak kroz iste nije problem

Zanimljiv je osećaj koji su postigli sa level dizajnom. Nije previše čudno ako kažem da je svaki level priča za sebe, ali super stvar je što je svaka prostorija priča za sebe i tako vas igra stalno vuče napred. Nakon što pređete nivo, krećete odmah drugi, ali sa brojem godina koje ste imali kad ste završili prethodni. Da ne biste krenuli u level kao starac od 60 godina i tako ubrzo savršili svoj put, morate ponovo igrati prethodni nivo kako biste ga završili sa što manje smrti. Jedno ponavljanje verovatno neće biti dovoljno jer je potrebno da ih ponovite više puta kako biste ih savladali u potpunosti. Dobra stvar za igrača je što oni nisu proceduralno generisani, tako da se svako ponavljanje borimo sa istim neprijateljima i na istom mestu.

Na putu ponavljanja se mogu naći skriveni predmeti koji mogu da posluže kao prečica gde postoji mogućnost da izbegnete neke deonice sa mnogo neprijatelja. Kod ovog segmenta do izražaja dolazi i rogue-like deo igre. Sve bonuse i veštine koje ste stekli do trenutka ponavljanja bivaju izgubljeni. Da budem precizniji, veštine se ne gube u potpunosti, ali ako hoćete da ih zadržite zauvek morate ih platiti 5 puta više od obične cene.

Borbeni sistem je vrhunac igre

Ako do sad niste shvatili, SIFU favorizuje učenje na teži način. Sistem zahteva ogromnu količinu istrajnosti kako biste ga usavršili. Čak i najslabiji neprijatelji mogu da vas počaste sa bar svežih pesnica što je samo po sebi dovoljno da uništi vaš pokušaj. Glavni fokus je održavati balans između napada i odbrane. Što se tiče napada, imati lake napade, teške napade, mogućnost da gurnete protivnika, okolne predmete kao i specijalan napad za koji punite poseban bar.

Što se tiče odbrambenih poteza, imamo blokiranje, izbegavanje i saginjanje i svaki od ovih stvari ima vreme kad treba da se koristi. Uglavnom, morate sve kombinovati. Naš glavni junak, kao i neprijatelji imaju block bar za koji obe strane imaju za cilj da ga načine sivim, odnosno da ga spuste do nule.

Dobar tajming je ključ uspeha

Ono što je ključno jeste dobar tajming, jer ako na vreme parirate protivnikovom napadu, možete odmah preći u kontranapad ili baciti protivnika u nekom pravcu. Blokiranje i pariranje udaraca nije moguće kod svih neprijatelja, tako da u takvim situacijama morate da izbegavate što je zapravo mnogo zanimljivo i dobio sam osećaj kao da sam u nekom Kung fu filmu.

Kroz celo iskustvo sam imao osećaj da je najbolja taktika napasti prvi. To mi se činilo kao najefikasniji početak jer napadima možete ošamutiti neprijatelja ili ga jednostavno odgurnuti što će vam produžiti combo za još koji udarac. Udarcima, takođe, možete narušiti balans neprijatelja i na kraju ga oboriti i dovršiti sa nekom od tehnika zvanih takedowns.

Ako vam sve ovo do sad činilo nedovoljno, moram vas obradobati jer je okolina vaš saveznik. Sve što nađete, poput flaša, bejzbol palica ili čak sablji možete iskoristiti.

Izgleda odlično, ali iza šminke se kriju mane

Zaista ne mogu da se žalim na to kako SIFU izgleda, jer je to zaista dobro. Zvučna podloga je totalno pristojna, ali iza svih dobrih stvari se kriju loše koje ovo ionako teško iskustvo čine još više frustrirajućim. Upalio sam igru i odmah sam znao da će patiti od neizbežnog problema – kamere. Kamera zaista nekad zna da bude krivac za vaše ubrzano starenje zbog užasnog pozicioniranja. Nekoliko puta sam primetio da odziv kontrola i nije baš najbolji, ali nije strašno.

Zaključak

SIFU je igra koja je imala ideja i koja je uspela da ih realizuje na jedan dobar način. Cena od 40e je previsoka, pogotovo ako niste fan ovakvih igara. Da li ga onda kupiti ili ne? Ako ste fan “alone against the world” igara, onda definitvno treba da probate SIFU, a ako niste, preporučujem da sačekate popust i tek tad nabavite igru  jer ovo zna biti poprilično frustirajuće iskustvo.

+

Odlična akcija, sa mnogo borbenih opcija

+

Impresivna podrška za životnu sredinu i pomoćno oružje

+

Izazovna akcija zahtijeva majstorstvo

Nepotrebno složen sistem kupovine sposobnosti

Nedovoljno iskorišten sistem Focus Strike

SIFU

newspaper

Vijesti

movie

Video

Sloclap

Sloclap, Microïds

Action

Adventure

Simulation

February 6, 2022

Respawn.ba je osnovan 2020. Godine sa ciljem da dovede gaming i IT u srca svih ljudi na balkanskim prostorima. Od tada trudimo se sa našim tekstovima, videima, recenzijama i kolumnama držati Vas informirane sa najnovijim vijestima iz čitavog svijeta!

Sada nam treba Vaša pomoć. Ukoliko nam želite pomoći na našem putu da Vas sve držimo informiranima, možete donirati i pomoći nam pri uzdržavanju stranice, servera i hostinga. Donacije nisu potrebne i mi ćemo svakako se truditi nastaviti raditi istim tempom i još boljom uslugom, no svaka pomoć, ma kako god bila mala, biti će vrlo cijenjena.

Nenad Divljakovic

Novinar

Preporučujemo