Prijavi se

Registruj se

WWE 2k22 – recenzija

Prošlo je preko 2 godine od poslednje igre iz WWE serijala koja je prošla užasno i kod publike i kod kritičara.

Čekanje je gotovo i sada nam je spreman novi unos u serijal sa boljom grafikom, drugačijim kontrolama i novim režimom igre. Odmah ću reći da su očekivanja na neki način opravdana, ali da li je to dovoljno da se vratite u ring saznaćete u nastavku.

59,99 $PCRedakcijski primjerak

Novi WWE nije kao Fifa, vidi se da je duže rađeno na igri!

Želim odmah da razjasnim nešto. WWE 2K22 nije samo jeftina kopija prethodnika, već je primetno da su zaista radili na njemu slušajući povratne informacije od fanova. Pre par godina je možda bilo smešno pohvaliti igru kad nema bagova, ali s obzirom u kakvom stanju se danas lansiraju projekti i kakav je bio WWE 2020, ovo je za pohvalu jer nema takvih problema.

Optimizacija je isto bila na poprilično zavidnom nivou i padovi fps-a se nisu dešavali skoro nikad. Takođe uzmite u obzir da to važi i za mečeve sa više igrača u ringu. Da me ne shvatite pogrešno, ovo je verovatno najispoliranija igra u celom serijalu, ali i kao takva nije savršena sa tehničke strane. Lično sam imao problem sa odpovezivanjem sa servera, ali to zaista nije nešto što će vam mnogo smetati.

Logično je da će prvo poboljšanje koji ćete primetiti biti sa grafičke strane. Nesumnjivo je ovo najlepša do sada, iako grafika nije puno lepša. Nije ova grafika koju očekujete od visokobudžetnog projekta iz 2022. godine, ali prolazno je. Modeli likova su ovoga puta upečatljiviji i znatno bolji sa većom dozom života. Kamera se sada nalazi na mnogo boljim pozicijama što vam daje priliku da lepo vidite nadograđene teksture.

Novim igračima će se svideti novi i pojednostavljeni koncept!

No, sve ovo do sad nisu neke promene. Najveća promena je svakako u izvođenju. Jasno je kao dan da je u glavnom fokusu bilo da se sve pojednostavi kako bi i novi igrači uživali. To je dobra stvar jer je prethodnicima falio pravi tutorijal koji bi pojednostavio sve i tako vam uštedeo par sati vremena koje biste proveli na učenje poteza.

Nema više stamina bara, klasičnog životnog bara, kao ni onih mini igara. Ovo sada možda zvuči kao da WWE 2K22 nema šarm koji bi WWE igre trebale imati, ali grešite, ovo je ono što je trebalo. Developeri su pokušali da izbegnu totalnu zavisnost od kontrolera tražeći nove formule koje su obogatile razvoj borbe i na taj način vam omogućile da odradite zanimljive poteze bez obzira jeste li veteran ili novajlija. Uspeli su u tome i napravili su ovo više arkadnim iskustvom.

Oseća se više kao klasična borilačka igra!

Slabi udarci, jaki udarci, blok i zahvat su sve poteze koji su karakterstični za neke “obične” borilačke igre. Neću da lažem, pre sam bio fan kečera i sad mi je jako čudno da gledam kako oni blokiraju udarce. Više se oseća kao da su ovo MMA mečevi zbog toga, ali svejedno je zanimljivo. Uz ovo, osvežen je i combo sistem i sada mnogo više morate da se fokusirate na kombinacije nego prethodnih godina.

Combo lanci mogu maksimalno biti dugi 4 poteza, odnosno, možete 4 tastera kliknuti pre nego se combo završi. Svaki specifični niz ima jedinstveni potez kojim se završava što je lep detalj. To su combo breakeri. Kada idete u combo, prvi udarac je klasičan, ali posle morate da predvidite protivnikom napad ako želite da nastavite sa povezanim napadima. Takva animacija dođe kao šlag na tortu koji će vas podsticati da to radite češće. No, ono što nisu uspeli je da borbe malo ubrzaju jer su i dalje malo poduge i naporne nekad.

Broj grdosija koje možete da kontrolišete je velik. Vezuelno su na visokom nivou, ali je dugo vreme razvijanja na neki način uništilo ovaj segment. U svetu ovog sporta se stvari jako brzo menjaju i to se da primetiti ovde. Tokom covid godina se desilo mnogo promena i mnogi su iz WWE otišli u AEW. Verujem da se u toku izrade dešavalo da su detaljno odradili model nekoga samo kako bi sutra saznali da je napustio WWE. Mogu se čak naći neke super zvezde koje su prešle u AEW i IMPACT, ali mislim da to nikom neće smetati.

Dugi rad na igri su nadomestili modovima!

Iz perspektive za jednog igrača, glavne atrakcije WWE 2K22 su karijera mod i showcase mod. Tu su još i kavez, hell in a cell, TLC i manje-više sve što ste očekivali. Moram odmah reći da je showcase mod za mene najsvetlija tačka. Posvećen je legenadarnom Rey Misteriu koji se nalazi i na omotu. On mi je dugi niz godina omiljeni borac i zaista mi se ceo mod svideo. Kroz ovo je ispričana priča o njemu u formi dokumentarca gde on priča o svojoj karijeri, a mi kao igrači se možemo uključiti u neke najbitnije borbe.

Ako ipak niste fan praćenja karijere ove mega zvezde, u MyRise modu možete praviti karijeru za svog sopstvenog lika. Jedna mala promena je to što će sada na razvoj priče uticati vaša polna opredeljenosti, tj. da li ste muško ili žensko. Ne želim da ulazim u to da li je ovo dobro ili ne, ali svakako je novina vredna spomena. Pravljenje vašeg karaktera je sada opširnije i slobodnije. Pod slobodnije mislim da nema više pola stvari zaključanih nekim poenima. Mikrotransakcije su sadržane samo u jednom modu koji je kopija EA-ovog Ultimate Teama.

Slušali su publiku!

Na zahtev publike u igru je vraćen i GM mod koji je malo drugačiji implementiran, ali mi se svideo. Čini mi se da nije toliko detaljan kao što su veterani navikli, ali opet nudi zanimljivo iskustvo. Menadžerski posao uključuje planiranje događaja, a najbolje od svega je što možete da se takmičite kao menadžer u multiplayer modu. Nisam testirao i ne znam ima li igrača za to uopšte, ali verujem da može biti zanimljivo.

Priča neće zavisiti samo od toga jeste li muško ili žensko, već i od odluka koje donosite. Uopšteno je ovo dosta slobodnije iskustvo jer od dosta odluka zavisi u kom pravcu idete. Ovde postoji jedna mana koja meni iskreno nije ni najmanje smetala, a verujem da nekima hoće. To je opet posledica dugog pravljenja. Priča se ne odvija u skladu sa trenutnom godinom, tako da ćete umesto NXT 2.0 ići na NXT 1.0 ili Triple H. Odmah ću napomenuti da je priča predvidiva i više je realističnija, odnosno nema nekih velikih preokreta kao u prethodnim naslovima. Jednostavno, bolje predstavlja karijeru jednog kečera.

Zaključak

Po mnogo toga se da primetiti da je ova igra trebala izaći početkom 2021. godine, ali sa druge strane, mogli smo da je i ne dobijemo pa je i ovo dobro. Verujem da se veteranima neće svideti nova struktura koja je prilagođena za novije igrače, ali preporučujem da ne sude o tome dok ne probaju. Uglavnom, ako ste fan serijala, kupite ovu igru i verujem da ćete biti zadovoljni, a ako niste, pričekajte neki manji popust i počastite sebe.

+

pristupačnije za nove igrače

+

solidna grafika

+

nema bagova

dugo vreme izrade je uticalo na zastarelost nekih stvari

previše uprošćeno u nekim trenucima

WWE 2K22

newspaper

Vijesti

Visual Concepts

2K Games

Sports

Action

Mart 8, 2022

Respawn.ba je osnovan 2020. Godine sa ciljem da dovede gaming i IT u srca svih ljudi na balkanskim prostorima. Od tada trudimo se sa našim tekstovima, videima, recenzijama i kolumnama držati Vas informirane sa najnovijim vijestima iz čitavog svijeta!

Sada nam treba Vaša pomoć. Ukoliko nam želite pomoći na našem putu da Vas sve držimo informiranima, možete donirati i pomoći nam pri uzdržavanju stranice, servera i hostinga. Donacije nisu potrebne i mi ćemo svakako se truditi nastaviti raditi istim tempom i još boljom uslugom, no svaka pomoć, ma kako god bila mala, biti će vrlo cijenjena.

Nenad Divljakovic

Novinar

Preporučujemo