napisao Adi Zeljković -

Sasvim je sigurno da ne postoji ni jedan ljubitelj rally igara, a da nije čuo za WRC serijal.

Jednostavno je zadovoljstvo igrati rally simulacijske video igre. Igrač protiv ceste (a ponekad i vremena) naoružan samo sa automobilom i suvozačem sa britanskim naglaskom koji vam govori kojim putem treba ići dalje. WRC 9 je igra koja uživa u toj jednostavnosti. To je igra koja slavi bitku automobila protiv šljunka, težnju da ide brže od svih ostalih i  FIA Svjetsko prvenstvo u reliju. Samo što postoji nekoliko krivina koje igra nije trebala sječi.

U WRC 9 imamo kompletnu 2020. reli sezonu – kakva bi bila, da se zapravo desila kako je originalno planirano.

Počnimo sa vožnjom u WRC 9 jer je ovo najbitniji dio igre i odlučuje da li je igra hit ili miss. Simulacijske reli igre u početku mogu biti malo neprobojne, ali ova igra vam omogućuje da odvozite stazu prije nego što zaista uđete u igru koja će zatim ponuditi prijedloge za težinu i asistencije s kojima biste trebali početi. Ovdje nema pomoći u upravljanju kao što je postalo uobičajeno za sim trkače. Ovdje su asistencije povezane sa sportskim nijansama, poput ABS-a, trakcije i kretanja sa startne linije.

Bez obzira na assistove koju odaberete, izaći na stazu u WRC 9 je izazov. To nije loše. Svaka krivina je test vaših palčeva, vašeg zapažanja, vaših reakcija i koliko hrabri želite biti. Ovisno o postavkama automobila, asistencijama, vremenskim prilikama i podlogom, možete se boriti i trzati na svakoj krivini. To je impresivan sistem koji je KT Racing ovdje sastavio i koji vam zaista omogućava da osjetite put i trenje s kojim se suočavate. Skrenite u zavoj koji započinje na šljunku, ali prelazi na asfalt i osjetit ćete gdje gume počinju gristi na cesti.

Spremite se da (ponovo) nađete svoj put to WRC-a

U početku se osjeća nepovezanost između toga koliko se brzo osjećaš i koliko zapravo zapravo ideš. Nije bilo neobično da sam se osjećao kao da polako, pa pogledam ka hud-u na kojem stoji 100 km/h. Kada sve klikne i pronađete svoj ritam, utrkivanje u WRC 9 postaje ugodan balans brzine i preciznosti. Svaka krivina težine od 1-3 koji uspijete proći sa brzinom bez neželjenog kontakta sa okolinom, dok vam prsti rade složno kako bi kočili i ubrzali, čini se postignućem. Osjećaj nizanja ovih krivina zaista je neizmjeran. Tome pomažu dobro implementirane upute suvozača (i vrijeme uputa je podesivo u ovisnosti koliko rano ili kasno želite znati šta vas čeka). Tempirani su do savršenstva.

Uključena su i 3 nova relija u ovogodišnji kalendar – Kenija, Japan, Novi Zeland – i iako ne nude ništa mehanički drugačije od ostatka igre, nude nove pozadine, pa tako i novo iskustvo.

Vozite se kroz Švedsku i neka stabla izgledaju tako siromašno da gotovo postaju ometajuća.

Ali tu WRC 9 posustaje. Mnogo je nedosljednosti u vizualima. Iako su same ceste i neposredna okolina detaljni i životni, neka okruženja kroz koja vozite izgledaju nevjerovatno grozno. Vozite se kroz Švedsku i neka stabla izgledaju tako siromašno da gotovo postaju ometajuća. Vinogradarski dio njemačkog relija graniči s užasnim izgledom. Drveće u šumama Japana toliko je slično, da počinje izgledati kopirano i zalijepljeno. Puno je 2D slika postavljenih zajedno kako bi se dobio 3D osjećaj koji uopće ne izgleda realno. Kiša? Impresivno, kao i efekti vode nakon vožnje kroz lokve. Okruženja? Izgledaju tako grubo istaknute farovima. Iako ovo daleko od deal-breakera, loše je u odnosu na modele automobila koji su izvrsni.

Drugo područje na kojem bi WRC 9 mogao poraditi je dosljednost AI-a. Postoji fantastično intuitivan set klizača koji mogu promijeniti težinu igre sa 50% na 150% težine, te postavljanja štete. Bez obzira koje postavke odabrali, postoje neke čudne nedostatke koji se mogu pojaviti u odnosu na vrijeme koje drugi vozači odvezu. Završite fazu poput pijanca u parku koji pokušava da vrati vlastiti balans i još uvijek možete završiti 15 sekundi ispred ostatka čopora. Završite fazu poput hirurga, precizno raščlanjujući svaku krivinu i popravljanju svog ličnog rekorda i još uvijek možete završiti 15 sekundi iza ostalih vozača.

Još jedna od zamjerki je i Career mode, koji iako je stvarno dobar i detaljno urađen, gotovo da se ne razlikuje od onoga sa WRC 8.

Gotovo je impresivno koliko je daleko doošla ekipa KT Racing-a sa WRC 9 kako bi replicirali iskustvo relija sa mnogo sitnih dodira koji grade okruženje. Helikopteri koji se kreću fazama trke(ostavljajući prilično grube sjene), kao i dronovi koji će lebdjeti uz stazu, baš kao što vidite na pravom FIA-inom svjetskom prvenstvu u reliju.

Postoje neki manji problemi sa zvukom, gdje se ne čuje rad vašeg motora nakon sudara sa okolinom, kao i trenuci u kojima ne čujete svog suvozača.

Optimizacija igre je također izvrsno urađena, s obzirom da i nešto lošije konfiguracije, bez problema mogu uživati u novom WRC-u, a igrači na konzolama dobit će besplatan upgrade kada izađu next-gen konzole.